חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל משבר האקלים: ההכנסה הממוצעת בעולם תרד בכמעט חמישית עד 2050

השפעות שינויי האקלים יגרמו לנזק של כ-38 טריליון דולר בשנה עד שנת 2050 כך עולה ממחקר חדש שפורסם בגרדיאן הבריטי • אובדן ההכנסה הממוצע הקבוע ברחבי העולם יהיה 19%

בצורת, אילוסטרציה | שאטרסטוק

ההכנסה הממוצעת תרד בכמעט חמישית במהלך 26 השנים הבאות כתוצאה ממשבר האקלים, כך עולה ממחקר שחוזה שעלויות הנזק יהיו גבוהות פי שישה בתרחיש שבו ההתחממות תוגבל ל-2 מעלות צלזיוס.

עלייה בטמפרטורות, גשם כבד יותר ומזג אוויר קיצוני תכוף ואינטנסיבי יותר צפויים לגרום להרס של 38 מיליארד דולר מדי שנה עד אמצע המאה, לפי המחקר, שהוא הניתוח המקיף ביותר מסוגו שבוצע אי פעם וממצאיו התפרסמו בכתב העת Nature.

לנזק יש מחיר: כתוצאה מהפליטות העצומות שהוזרמו לאטמוספרה באמצעות שריפת גז, נפט, פחם ועצים יגרמו הפסדים כלכליים משתקים כמעט לכל מדינה, עם השפעה חמורה באופן לא פרופורציונלי על אלה שפחות אחראים לשיבוש האקלים, ותחמיר עוד יותר את אי השוויון העולמי. 

הצפות שנגרמו מגשמים עזים באוסטרליה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

עוד נכתב בגרדיאן כי אובדן ההכנסה הממוצע הקבוע ברחבי העולם יהיה 19% עד 2049. בארצות הברית ובאירופה הירידה תהיה כ-11%, בעוד שבאפריקה ובדרום אסיה הוא יהיה 22%, כאשר כמה מדינות בודדות יחוו ירידות גבוהות בהרבה.

המחקר בחן גם את המחצית השנייה של המאה הזו, שבה פעולות אנושיות עדיין יכולות לעשות הבדל גדול. אם ההתנהלות הנוכחית תימשך, החוקרים חזו אובדן הכנסה ממוצע של יותר מ-60% עד שנת 2100. אבל אם הפליטות יורדות לאפס נטו באמצע המאה, ירידת ההכנסה תתייצב באמצע המאה על כ-20%.

זו התחזית לפגיעה הכלכלית הקשה ביותר, מכל ניתוח קודם – בעוד שרוב המחקרים הקודמים שקלו רק נזקים הקשורים לעליית טמפרטורות ברמה הלאומית, המחקר החדש כלל גם גשמים והשפעות מזג אוויר קיצוניות תוך שימוש ב-40 שנות נתונים מ-1,600 אזורים מקומיים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה