חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל תקציב המלחמה: הוחלט על הפחתת יום הבראה לעובדים שכירים

ההחלטה התקבלה במסגרת עדכון תקציב המלחמה שאושר היום בכנסת • הבסיס ליום הבראה הוא 378 שקל לעובדים במגזר הפרטי ו-471.4 שקל במגזר הציבורי

עובדים שעות נוספות, הרבה מעבר למותר. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

העובדים השכירים נאלצים לשלם מס מלחמה: משרד האוצר הודיע היום (ב’) על הפחתת יום הבראה לעובדים שכירים כצעד שנועד לתמוך בתקציב המלחמה נוכח ההוצאות ונוכח הגירעון בתקציב.

התקציב המעודכן לשנת 2024 אשר כולל את הגזירה של תשלום יום הבראה אושר היום בכנסת והוא עומד על כ-584 מיליארד שקל עם עלייה של כ-70 מיליארד שקל בהוצאות. במסגרת זאת מדווח האוצר כי במטרה לשמור על המדיניות הפיסקאלית תבוצע הפחתת היום הבראה לשכירים ויוטל מיסוי על רווחי הבנקים.

העובדים השכירים הזכאים לדמי הבראה הם העובדים השכירים במשק שהשלימו את שנת עבודתם הראשונה ומדובר בזכות שלא ניתן לוותר עליה. אחר שנה ראשונה עובד יהיה זכאי ל-5 ימי הבראה ומהשנה השנייה והשלישית יהיה זכאי ל-6 ימים וכך הלאה. הבסיס ליום הבראה הוא 378 שקל במגזר הפרטי ו-471.4 שקל במגזר הציבורי.

במסגרת עדכון התקציב, מודיע משרד האוצר כי עדכון התקציב מציג גירעון חזוי של כ-6.6% תוצר לשנת 2024. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, אמר כי “לתקציב המלחמה יש מטרות ברורות והן לנצח במלחמה, לתמוך במילואימניקים, לחזק את העורף ולהמשיך להצמיח את הכלכלה הישראלית. יחד בעזרת השם עד הניצחון המוחלט”.

מנכ”ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, אמר כי “התקציב יאפשר מימוש מאמצי המלחמה, חיזוק חוסנה של הכלכלה הישראלית ויאפשר לתגמל את משרתי ומרשתות המילואים על תרומתם לביטחון המדינה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן