חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ב-217 מיליון דולר: אטרקציה מוכרת בלונדון זקוקה לשיפוץ דחוף

מדובר במתחם האומנויות המפורסם סאות'בנק סנטר על הגדה הדרומית של התמזה בין קאונטי הול לגשר ווטרלו • כד להבטיח את עתידו נדרש כעת שיפוץ מבנים מאסיבי • זאת האטרקציה החמישית המתוירת ביותר בבריטניה עם מספר מבקרים של 3 מיליון בשנה

סאות׳בנק סנטר, לונדון | צילום: שאטרסטוק

מרכז סאות’בנק של לונדון, מתחם האומניות בבירה הבריטית שנחשב למרכז האומנויות הגדול באירופה, זקוק בדחיפות לשיפוץ מאסיבי כדי להמשיך להיות אחת האטרקציות הבולטות ביותר של לונדון, כך על פי דיווח של CNBC. כדי להבטיח את עתידו של המתחם נדרש שיפוץ מבנים המוערך ב-217 מיליון דולר. המבנים כוללים גלריה, מרחבים ציבוריים על פני 11 דונם בצד הדרומי של נהר התמזה. היקף השיפוץ הוערך לקראת יום השנה ה-75 של האיזור שיתקיים בשנת 2026.

במרץ, פנתה מנכ”לית סאות’בנק סנטר, איליין בדל, לממשלה הקודמת לבקשת 27 מיליון פאונד לעלות ה”דחופה” של תיקון ושדרוג בנייני המתחם, כך במאמר בעיתון “איבנינג סטנדרד” הלונדוני. לדברי מארק בול, המנהל האמנותי של מרכז סאות’בנק, התקציב עבור השיפוץ יהיה כרוך ב”דיון גדול” עם ממשלת הלייבור החדשה של בריטניה ותומכים אחרים. חלק ניכר מהמימון של המרכז מגיע כמענק ציבורי, מתרומות ומשותפויות. “אנחנו לא יכולים לאפשר לתשתית התרבותית ממש להתפורר בידיים שלנו, כי… ללא השקעה, היא לא תהיה כאן”, אמר בול ל-CNBC.

סאות׳בנק סנטר, לונדון | צילום: שאטרסטוק

מדובר במרכז תיירותי בולט במיוחד, האטרקציה החמישית המתוירת ביותר בבריטניה, עם מספר המבקרים שעלה ב-8% לכמעט 3.2 מיליון בשנת 2023. למרות זאת, כמו מוסדות אמנות אחרים  הנתונים עדיין לא חזרו לרמות שלפני הקורונה, שהגיעו ל-4 מיליון, לפי איגוד אטרקציות למבקרים.

בשל מצוקה תקציבית, עם היעדר מימון ציבורי בשנים האחרונות, המרכז חיפש שותפויות מסחריות כמו זו עם חברת אפל. לצד זה, היכל הפסטיבל המלכותי החל לארח את פרסי BAFTA ב-2023. המענק הממשלתי שקיבל המרכז הסתכם ב-19.95 מיליון ליש”ט בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במרץ 2019, ואז עלה ב-2020 וב-2021 לפני שירד שוב ל-19.67 מיליון ליש”ט ב-2023

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן