חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“גג העולם”: למה מטוסים נמנעים ממעבר מעל האזור הזה?

אלפי מטוסים חגים בשמיים בכל רגע נתון אז למה יש אזור אחד שכולם נמנעים ממנו? התעלומה מאחורי ההתחמקות האווירית מאחד האזורים היפים במרכז אסיה, למרות המרחב העצום שלו

הרמה הטיבטית | צילום: שאטרסטוק

אם תביטו ביישומי מכ”ם תוכלו לראות שאמנם בכל רגע נתון חגים מעלינו מטוסים אך כמעט לעולם לא תראו אותם מעל אזור טיבט. פסגות מושלגות במרכז אסיה בגובה ממוצע של 14,000 רגל ונחשב לאזור הגבוה ביותר בעולם ומכאן מכונה “גג העולם” הוא אסור לטיסה.

כמעט אף פעם לא תראה מטוס חוצה את כל הרמה הטיבטית, אזור עצום בגובה רב במרכז אסיה – וזה לא בגלל שאין לנו את הטכנולוגיה. אבל זה לא רק הר אחד – האזור כולו משתרע על פני 970,000 קילומטרים.

חבל לאדק, טיבט | צילום: שאטרסטוק

אז למה לא לטוס שם? מטוסי נוסעים אזרחיים לא טסים לשום מקום ליד ההימלאיה מטעמי בטיחות. למרות שלרוב מטוסי התעופה המסחריים אין בעיה לעלות מעל ל-40,000 רגל, זה עדיין אזור מפחיד מאוד לנסוע בו בגלל הגובה.

מכיוון שהאוויר דק במיוחד, זה מקשה על מטוסים לשמור על גובה אם הם נתקלים בבעיות. כלומר, אם הגרוע מכל קורה, נחיתת חירום היא איננה אפשרית.

בנוסף, אין כמעט שדות תעופה בקרבת מקום, והנוף שמסביב מורכב מסלעים חדים וקרחונים ולכן, אין רצועת נחיתה בטוחה באזור. כמו גם, ישנן רוחות קשות וסערות פתאומיות אז המערבולות אוויר יכולות להיות הרבה יותר גרועות מהרגיל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן