חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גדלים, אבל פחות: רשתות השיווק רושמות ירידה בגידול בפדיון

למ"ס: בחודשים פברואר עד אפריל השנה רשתות השיווק הקמעונאי רשמו עליה של 3.4%, אחרי זינוק של 11.3% בפדיון בחודשים נובמבר עד ינואר השנה • בשלושת החודשים הראשונים של השנה פדיון תחנות הדלק הצטמצם ב-3.6%

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בחודשים פברואר-אפריל השנה נרשמה התמתנות בקצב העלייה בפדיון רשתות השיווק. באותם חודשים נרשמה עלייה של 3.4% בפדיון הרשתות, לאחר זינוק של 11.3% בחודשים נובמבר 2023 ועד ינואר השנה. נתונים אלה מתבררים מנתוני הלמ”ס – נתונים ראשוניים שנאספו מרשתות השיווק – המזון והקמעונאות בכלל.

כזכור, אחרי פרוץ המלחמה נעצרו הטיסות לישראל וממנה ורבים אגרו מזון ומוצרים בסיסיים אחרים, מה שהעלה את הביקוש ברשתות, תחילה על חשבון מסעדות ובתי קפה.

רשתות השיווק שמרו על יציבות בפדיון בחודשים פברואר עד אפריל השנה, לאחר שהציגו עלייה של 2.4% בפדיון בשלושת החודשים הקודמים. יצוין שגם בחודשים האחרונים שנסקרו מספר הישראלים ששהו בארץ היה גבוה מהרגיל וכמובן שהמלחמה נמשכת.

בשלושת החודשים הראשונים של השנה סך הפדיון ברשתות השיווק, בניכוי השפעות עונתיות, עלה ב-6.7% ובארבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה של 6.1% בפדיון. מתוך כך, ברשתות המזון נרשמה עלייה של 1.9% בשלושת החודשים של השנה, שהתמתנה ל-1.8% בסיכום ארבעת החודשים של השנה.

עוד עולה מהנתונים, כי בשלושת החודשים הראשונים של השנה פדיון תחנות הדלק הצטמצם ב-3.6%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה