חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גוגל זוכה בבית המשפט: יבוטל קנס של 1.7 מיליון דולר שהוטל עליה בשל פגיעה בשוק הפרסום

בית המשפט השני בגובהו של האיחוד האירופי אמר כי יש לבטל קנס של 1.7 מיליארד דולר בשל חוק ההגבלים העסקיים שהוטל על גוגל, כך מדווח ב-CNBC • המקרה משנת 2019 כאשר הנציבות האירופית טענה שגוגל ניצלה את דומיננטיות השוק שלה ביחס למוצר בשם AdSense לחיפוש

גוגל | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט השני בגובהו של האיחוד האירופי אמר ביום רביעי כי יש לבטל קנס של 1.5 מיליארד אירו (1.7 מיליארד דולר) שהוטל על גוגל לאחר שענקית הטכנולוגיה האמריקנית ערערה על פסק הדין.

המקרה משנת 2019 כאשר הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, אמרה שגוגל בבעלות חברת האם אלפבית ניצלה לרעה את דומיננטיות השוק שלה ביחס למוצר בשם AdSense לחיפוש. מוצר זה אפשר לבעלי אתרים להציג מודעות בתוצאות החיפוש בדפים שלהם.

גוגל פועלת כמתווך המאפשר למפרסמים להציג מודעות באמצעות חיפוש באתרי צד שלישי. אבל הנציבות טענה שגוגל ניצלה לרעה את דומיננטיות השוק שלה על ידי הטלת מספר סעיפים מגבילים בחוזים עם אתרי צד שלישי, מה שבסופו של דבר מנע ממתחרים להציב את מודעות החיפוש שלהם באתרים אלה.

גוגל מודעות | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט של האיחוד האירופי אמר היום (רביעי) כי הוא “מקיים את רוב הממצאים” אך “מבטל את ההחלטה שבעקותיה הטילה הנציבות קנס של כמעט 1.5 מיליארד יורו”, כך דווח ב-CNBC. 

“המקרה הזה עוסק בתת-קבוצה מצומצמת מאוד של מודעות חיפוש לטקסט בלבד המוצבות במספר מצומצם של אתרי אינטרנט של מפרסמים. ביצענו שינויים בחוזים שלנו ב-2016 כדי להסיר את ההוראות הרלוונטיות, עוד לפני החלטת הנציבות. אנו שמחים שבית המשפט זיהה טעויות בהחלטה המקורית וביטל את הקנס”, אמר דובר גוגל ל-CNBC.

 

אורסולה פון דר ליין נשיאת הנציבות האירופית | צילום: שאטרסאטוק

החודש אישר בית המשפט העליון קנס של 2.4 מיליארד יורו (2.65 מיליארד דולר) שהוטל על גוגל בגין ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי על ידי העדפת שירות השוואת קניות משלה. ואותו בית משפט קבע כי אפל חייבת לשלם 13 מיליארד יורו במיסים לאירלנד.

אפל הפסידה: תשלם 13 מיליארד יורו באירלנד

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן