גולדמן זאקס: תם עידן “תור הזהב” של שוק המניות

במהלך העשור הקרוב, מדד S&P 500 צפוי להציג תשואה שנתית נומינלית של 3% בלבד – ירידה משמעותית לעומת תשואה שנתית של 13% בעשור הקודם, כך עולה מדו”ח חדש של גולדמן זאקס

מדד S&P | צילום: שאטרסטוק

בדו”ח שחיברה מחלקת המחקר בבנק, נמסר כי התשואות הנמוכות צפויות להציב את S&P 500 באחוזון השביעי של ביצועים היסטוריים מאז 1930. התחזית מתריעה בפני המשקיעים להתכונן לביצועים חלשים בהשוואה לאג”ח ולאינפלציה במהלך העשור הבא, מה שעשוי לערער את האטרקטיביות של מניות בשוק ההון.

הסיבות לתחזית הפסימית כוללות הערכות שווי גבוהות מהרגיל, ריכוזיות מוגברת בשוק המניות, וצפי להתכווצויות כלכליות תכופות יותר. גולדמן זאקס מעריכים כי במהלך העשור הבא, הכלכלה האמריקאית תתכווץ בארבעה רבעונים – עלייה לעומת שני מקרים של האטה במהלך העשור הקודם. בתקופות של האטה כלכלית, תשואות המניות ירדו בממוצע ב-10% לשנה.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס | צילום: שאטרסטוק

שוק המניות מתאפיין בריכוזיות גבוהה, עם ענקיות טכנולוגיה גדולות כמו אנבידיה ואלפבית המובילות את המדד. אמנם אלו תרמו לעלייה של יותר מ-20% ב-S&P 500 מתחילת השנה, אך התלות במניות אלו מגבירה את הסיכון לתנודתיות בשוק ואת הצורך בגיוון. הבנק מזהיר כי קשה לשמר שיעורי צמיחה ורווחיות גבוהים לאורך זמן, והיסטורית חברות בעלות צמיחה גבוהה חוו האטה משמעותית לאחר עשור של ביצועים יוצאי דופן.

בנוסף, תשואת האג”ח הממשלתיות ל-10 שנים, שעומדת כיום על יותר מ-4%, מהווה תחרות ישירה לשוק המניות, במיוחד על רקע ציפיות המשקיעים להאטה בקצב הורדת הריבית. בהתאם לכך, המשקיעים עשויים להעדיף השקעות סולידיות יותר, מה שמעמיד אתגר נוסף למניות ולמדד S&P 500 בעשור הקרוב.

בנק אוף אמריקה מעלה את תחזיות אנבידיה: "המניה עשויה לזנק ב-40%"

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן