חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גל פיטורים בענקיות הטכנולוגיה: מיקרוסופט וגוגל מצמצמות עלויות

מיקרוסופט מתכוננת לפטר מאות עובדים מעסקי הענן שלה ב-Azure • מתחילת השנה חברות טכנולוגיה רבות בין היתר כמו גוגל, סיסקו, ודל מפטרות עובדים לצורך צמצום עלויות

מיקרוסופט | צילום: שאטרסטוק

על פי הדיווחים, חברת מיקרוסופט מתכוננת לפטר מאות עובדים מחטיבת הענן שלה ב-Azure על רקע גל פיטורים מתמשך ברחבי תעשיית הטכנולוגיה. 

Business Insider מפרסם כי הפיטורים ישפיעו על כמה צוותים בחברת גוגל, Azure for Operations ו-Mission Engineering ואף עשויים לכלול עד 1500 פיטורי עובדים.

העובדה שמיקרוסופט מתכננת לבצע פיטורים חדשים לא מפתיעה מכיוון שהחברה מבצעת פיטורים לעתים קרובות במחצית הראשונה של השנה, לפני סיום שנת הכספים שלה בסוף יוני.

אם הפיטורים אכן יתרחשו, הפיטורים לא יהיו הראשונים של מיקרוסופט השנה. בינואר פיטרה החברה 1,900 עובדי Activision ו-Xbox. פיטורים אלה, המהווים 9% מחטיבת המשחקים של מיקרוסופט, 

בינואר 2023, מיקרוסופט הודיעה כי תפטר כ-10,000 עובדים, או 5% מכוח העבודה שלה דאז, כחלק מהמאמץ לצמצם עלויות. קיצוצים אלה הגיעו בעקבות סבבי פיטורים קטנים יותר ביולי ואוקטובר של השנה הקודמת.

גוגל | צילום: שאטרסטוק

מיקרוסופט לא לבד: בין חברות הטכנולוגיה הגדולות שמפטרות השנה נמצאת גוגל שפיטרה לפחות 200 עובדים במאי, חברת סיסקו הודיעה על תוכניות לפטר אלפים בפברואר, ו-Dell פיטרה כ-3,000 עובדים במרץ.

מיקרוסופט לא הכחישה ולא אישרה את הפרטים בדו”ח, אבל היא אמרה כי ייתכן שיגיעו פיטורים. “התאמות ארגוניות וכוח אדם הן חלק הכרחי וקבוע בניהול העסק שלנו”, אמר דובר מיקרוסופט לסוכנות הידיעות רויטרס. “נמשיך לתעדף ולהשקיע באזורי צמיחה אסטרטגיים לעתיד שלנו ובתמיכה בלקוחות ובשותפים שלנו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן