חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דבק על פיצה ואכילת סלעים: כלי הבינה המלאכותית של גוגל מייצר תגובות מטעות

תכונת הבינה המלאכותית החדשה של גוגל עומדת בפני ביקורת לאחר שענתה כמה תשובות לא מדויקות לשאלות • נראה כי הצ'אטבוט מחזק תיאוריות קונספירציה, כמו גם מציע בחירות מזון מסוכנות

צ'אט הבינה המלאכותית ג'מיני (Gemini) | צילום: שאטרסטוק

תכונת החיפוש החדשה המבוססת בינה מלאכותית של גוגל עומדת בפני ביקורת על כך שהיא מספקת תשובות לא סדירות ולא מדויקות. 

אם בעבר היית שואל את גוגל שאלה הוא היה נותן לך רשימה מדורגת של אתרים על מנת שבאמצעותה תוכל לגלות את התשובה בעצמך, עכשיו, מאז שגוגל שחררה החודש את הכלי החדש הוא מגיע עם תשובה מיידית שנוצרה על ידי בינה מלאכותית.

הבעיה, שהיא עושה שגיאות, חלקן מצחיקות ואחרות עלולות להזיק – כיוון שמהפך תוכנת החיפוש שלה לעיתים מתבסס על אתרי קונספירציה או מידע שקרי. התכונה החדשה הבהילה מומחים שמזהירים שהיא עלולה להנציח הטיה ומידע מוטעה ולסכן אנשים המחפשים עזרה במקרה חירום, כך לפי סוכנות הידיעות AP. 

הכלי הניסיוני שלו “סקירות AI” אמר לכמה משתמשים שמחפשים איך לגרום לגבינה להידבק לפיצה בצורה טובה יותר שהם יכולים להשתמש ב”דבק לא רעיל”. דוגמה נוספת לתגובות של מנוע החיפוש שנוצרו על ידי AI אמרו גם שגיאולוגים ממליצים לבני אדם לאכול סלע אחד ליום.

גוגל אמרה בהצהרה ביום שישי האחרון כי היא נוקטת “פעולה מהירה” כדי לתקן שגיאות שמפרות את מדיניות התוכן שלה. היא התעקשה שהתכונה עובדת טוב וזה לא מקרים מייצגים, “הדוגמאות שראינו הן בדרך כלל שאילתות מאוד לא שכיחות, ואינן מייצגות את החוויות של רוב האנשים”, נכתב בהצהרה.

עוד הוסיפה כי “הרוב המכריע של הסקירות הכלליות של AI מספקות מידע באיכות גבוהה, עם קישורים לבדיקה עמוקה יותר באינטרנט”, היא אמרה שהיא נקטה בפעולות כאשר זוהו “הפרות מדיניות” והיא משתמשת בהן כדי לחדד את המערכות שלה.

לאחרונה, גוגל רכשה זכויות בלעדיות ל-reddit תוכן כדי להניע את מאמצי חיפוש הבינה המלאכותית שלה. על פי הדיווחים, העסקה עלתה כ-60 מיליון דולר, עסקה מאוד משתלמת לרדיט אבל אולי לא כל כך לגוגל. נראה שהתגובות של גוגל הן תוצאה של חיבור הרשת החברתית לתוצאות החיפוש שלה.

זו לא הפעם הראשונה שהחברה נתקלת בבעיות עם המוצרים המופעלים על ידי בינה מלאכותית. כך למשל, בחודש בפברואר, נאלצה להשהות את הצ’אטבוט שלו Gemini שספג ביקורת על תגובותיו. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה