חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דואר ישראל למכירה: מצפים להצעות רכש עד חג הפסח

בדיון בוועדת הכספים נאמר שהדואר במצב אופטימלי להפרטה, לאחר שעבר תכנית הבראה ועבר לרווחיות • מנכ"ל הדואר: "היה וההפרטה לא תושלם בחודשים הקרובים החברה תגיע שוב לחדלות פירעון"

דואר ישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מתווה ההפרטה שהובא אתמול לאישור בוועדת הכספים בכנסת, כולל הליך תחרותי למכירת 10% מהדואר, במסגרת בהסכם הבראה במימון ובתמיכת משרד האוצר. המתווה כולל יצירת תשתית רגולטורית תומכת של משרד התקשורת, זאת אחרי שניתנה הסכמה של עובדי הדואר, כך עלה מהדיון בוועדה בראשות ח”כ משה גפני אתמול.

נציג רשות החברות אמר בדיון, כי בשנת 2023 החברה רשמה הכנסות של 1.623 מיליארד שקלים, ורווח תפעולי העומד של כ-252 מיליון שקלים. בשנת 2022 נרשמו הכנסות של 1.532 מיליארד שקלים והפסד תפעולי של כ-977 מיליון שקלים, כאשר 790 מיליון בשל הוצאה חד פעמית לפרישת עובדים. נכון להיום יש כ-4,000 עובדים בדואר ישראל.

מצב הדואר כיום הוצג כאופטימלי להפרטה: יש לדואר הסכם מימון לתכנית הבראה בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקלים; הסכם קיבוצי שנעשה בספטמבר 2022 במסגרתו צומצמו 1,050 משרות ובפברואר 2023 נעשו התאמות רגולציה, כולל תיקון חוק הדואר, שמאפשר את ההפרטה. עוד הוזכרו בדיון האינטרסים החיוניים של המדינה בדואר ישראל ובנק הדואר.

ישיבת ועדת הכספים, ארכיון | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי, אמר בדיון, כי הוא תומך בהפרטה, בין היתר מכיוון שהנתונים מראים כי שיעור הלקוחות ירד ב-25% ב-2023 בגלל השירות הגרוע. מנכ”ל חברת דואר ישראל דוד לרון אמר כי היה וההפרטה לא תושלם בחודשים הקרובים החברה תגיע שוב לחדלות פירעון. חלק מחברי הוועדה הביעו חשש מהפגיעה בשירותי הדואר, בדגש על הפריפריה ואוכלוסיות חלשות הנשענות על שירותים אלה, וכן דאגה לעתיד העובדים.

ברשות החברות הממשלתיות ציינו כי הצפי הוא שעד לסוף הרבעון השני ב-2024 יועבר תשלום התמורה ויועברו מניות המדינה לרוכש. סגן מנהל רשות החברות, יובל יעקבי אמר כי הוא צופה לקבל הצעות מחיר בפסח הקרוב ולאחר מכן יוכרז הזוכה המועדף, שיצטרך להביא את האישורים הרגולטורים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה