חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דו”ח פיתוח המים העולמי של האו”ם: נשים ונערות הן הראשונות להיפגע

נשים ונערות הן הראשונות לסבול כאשר בצורת פוגעת באזורים עניים וכפריים, כך לפי דו"ח האו"ם הקורא למדינות לתקן סכסוכים הנובעים ממאבק על משאבי מים

אונסק"ו: נשים ונערות נפגעות קודם | צילום: שאטרסטוק

הלחץ על משאבי המים, שהולך ומחריף בשל משבר האקלים, כמו גם שימוש יתר וזיהום מערכות המים המתוקים בעולם, ובנוסף, הוא גם מקור גדול לעימותים וסכסוכים בין מדינות, כך על פי דו”ח פיתוח המים העולמי האחרון של האו”ם.

לעתים קרובות מתעלמים מההשפעות של שיתוף מים, והאפשרויות לרתום שיתוף פעולה על משאבי מים לאסטרטגיות שלום רחבות יותר, כך מצאו מחברי הדו”ח. שיתוף פעולה טוב יותר על גישה למים מתוקים ישחק גם תפקיד בשיפור חייהם של נשים ונערות.

נשים ונערות נושאות באחריות העיקרית לאיסוף מים באזורים עניים וכפריים ברחבי העולם, והיעדר תברואה בטוחה הוא גורם לנשירת בנות מהחינוך, ומגביר את פגיעותן ושל נשים.

צילום: שאטרסטוק

אודרי אזולאי, מנכ”לית אונסק”ו שאחראית לפרסום הדו”ח אמרה: “ככל שמתחים סביב מקורות מים גוברים, כך גדלים הסיכונים לסכסוך מקומי או אזורי. המסר של אונסק”ו ברור: אם אנחנו רוצים לשמור על השלום, עלינו לפעול במהירות לא רק כדי לשמור על משאבי המים אלא גם כדי להגביר את שיתוף הפעולה האזורי והעולמי בתחום זה”, כך נכתב בגארדיאן הבריטי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן