חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: מתקפת סייבר פגעה בבנק המרכזי של איראן

מתקפת סייבר נרחבת פקדה את הבנק המרכזי באיראן והובילה לשיבושים נרחבים במערכות הבנקאיות ברפובליקה האסלאמית, כך לפי דיווח של הערוץ "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה • המתקפה מתוארת כאחת מהגדולות ביותר בתולדותיה של איראן

כספומט באיראן, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מתקפת סייבר משמעותית פקדה את הבנק המרכזי של איראן (CBI) ומספר בנקים נוספים היום (רביעי), וגרמה לשיבושים נרחבים במערכת הבנקאות של המדינה, כך מדווח הערוץ “איראן אינטרנשיונל”.

המתקפה מתוארת כאחת ממתקפות הסייבר הגדולות בתולדות איראן. עם זאת, אישור רשמי לאירוע עדיין לא התקבל מהרשויות במדינה.

הדיווח על מתקפת הסייבר באיראן מגיע על רקע המתיחות הגבוהה במזרח התיכון והאיום של איראן בתקיפה נגד ישראל בעקבות החיסול של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן.

על פי דיווחים, פתקים שהונחו בכספומטים באיראן בהם נכתב בפרסית “לא ניתן למשוך כסף מהכספומט הזה. מכיוון שכל המשאבים הלאומיים של איראן הוצאו על טרור ושחיתות של משטר הרפובליקה האסלאמית” זאת במחאה על הוצאות הממשלה והמצב הכלכלי במדינה.

המצב הכלכלי באיראן לא טוב, הציבור כועס והמשטר האיראני מנסה לייצב את השוק אך ללא הצלחה רבה. איראן בוחרת להשקיע את מיטב כספה בטרור – חלק ניכר מהכנסות הנפט האיראני מוקצה לתוכנית הגרעין ולמשמרות המהפכה כמו גם, לתמיכה בכוחות פרוקסי הפועלים במזרח התיכון. 

הבורסה בטהרן צללה אתמול, הכלכלה בקריסה והציבור זועם

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן