חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: עלות חיסול נסראללה בהפצצת הבונקרים – 25 מיליון שקל

דיווח ב-ynet : עלויות המלחמה בלבנון מסתכמות ב-25 מיליארד שקל מאז חודש ספטמבר • עלות כל יום לחימה חצתה את החצי מיליארד שקל • עלות חיסולו של יורש נסראללה – 20 מיליון שקל

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: שאטרסטוק

כמה עלה לחסל את נסראללה? נתונים על ההוצאות הגדולות שגובה התרחבות המלחמה לזירה הצפונית בלבנון מעלים כי עלות המלחמה הסתכמה ב-25 מיליארד שקל ב-50 הימים האחרונים מאז התרחבה המלחמה גם לגזרה הצפונית. הנתונים פורסמו ב-YNEY, על פי הגורם הביטחוני אותו מצטטים ב-YNET, העלויות הגבוהות נובעות מהכניסה הקרקעית עם הכנסת כוחות גדולים של אוגדות ללבנון, גיוס מילואים נרחב, שימוש בתחמושת רבה ויקרה הנדרשת ללחימה ושימוש נרחב בתחמושת להגנה ליירוט כמויות גדולות של טילים וכתב”מים מאז ההסלמה בצפון.

על פי הנתונים שנחשפו באשר לתחמושת שנדרשה לחיסולו של מזכ”ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה, עלות התחמושת שבה נעשה שימוש במשך 10 שניות בהפצצת הבונקרים בדאחייה בבירות עלתה 25 מיליון שקל, גם ההפצצה הנוספת שדרשה תחמושת רבה ויקרה בהיקף דומה לחסולו של נסראללה כוונה למחליפו האשם ספי א-דין ועלתה עוד כ-20 מיליון שקל.

בסיכום כללי אמר אותו גורם שחשף את הנתונים כי עלות יום לחימה בלבנון חצתה את החצי מיליארד שקל, בעוד שלפני ההתרחבות ללבנון עלות הלחימה עמדה על 400 מיליון שקל ליום.

על רקע הנתונים הללו, נראה כי ההוצאות הכבדות יחייבו את הממשלה להגדיל את תקציב הביטחון , לפרוץ ולהגדיל את תקציב המדינה עם סיום תקופת החגים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן