חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: קרן העושר הנורווגית שוקלת לעצור את השקעותיה בחברות המסייעות לישראל במלחמה

קרן העושר הנורווגית שמנהלת כ-1.7 טריליון דולר שוקלת למכור מניות של חברות ישראליות הקשורות למלחמה בעזה בשל החמרה בתקנות האתיקה שלה • בין החברות שנבדקת עצירת ההשקעה נמנות חברות אמריקאיות כמו RTX ו-General Electric שלפי הדיווח מייצרות כלי נשק המשמשים את ישראל • הקרן מנהלת בישראל השקעות בשווי 1.4 מיליארד דולר

קרן העושר הנורבגית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

קרן העושר הגדולה בעולם בשווי 1.7 טריליון דולר שוקלת למכור מניות של חברות ישראליות בשל החמרה בתקנות האתיקה שלה, כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

המועצה לאתיקה של קרן העושר הריבונית הגדולה בעולם שלחה ב-30 באוגוסט מכתב למשרד האוצר, המסכם את ההגדרה שהורחבה לאחרונה של התנהגות תאגידית לא אתית.

המכתב לא ציין כמה או אלו חברות שמניותיהן עשויות להימכר, אך אמר כי מדובר במספר קטן, אם דירקטוריון הבנק המרכזי, ימלא אחר המלצות מועצת האתיקה.

“המועצה לאתיקה מאמינה שההנחיות האתיות מספקות בסיס להחרגת עוד כמה חברות מקרן הפנסיה הממשלתית העולמית בנוסף לאלו שכבר לא נכללו”, נכתב מטעם הקרן.

כללי האתיקה של הקרן נקבעים על ידי הפרלמנט של נורווגיה, כעת מדובר בהגדרת אתיקה מעודכנת ורחבה יותר שהתגבשה בקרן ההשקעות. הגדרה רחבה זו נגזרת בין היתר גם מחוות הדעת של בית הדין הבינלאומי ביולי בנוגע להתנהלותה של ישראל בעזה בשטחי יהודה ושומרון.

חיילי מילואים בצפון, אילוסטרציה | צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90

בין החברות שנבדקת עצירת ההשקעה בהן יש חברות אמריקאיות כמו RTX, General Electric ו-General Dynamics, המייצרות לפי דיווחים לא רשמיים נשק המשמש את ישראל בעזה.

הקרן מחזיקה ב-1.5% מהמניות הנסחרות בעולם ב-8,800 חברות, ולגודלה יש השפעה. לפני המלחמה, נכון ל-30 ביוני קרן ההשקעות הנורבגית החזיקה בישראל השקעות בהיקף של 1.41 מיליארד דולר, ב-77 חברות בתחום הנדל”ן, בנקים, אנרגיה וכדומה.

השקעות בישראל היוו 0.1% מסך ההשקעות של הקרן. מאז תחילת המלחמה בעזה מועצת האתיקה של הקרן מתמקדת ביצרניות נשק בעיקר חברות אמריקניות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן