חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דירוג הדרכונים: לכמה מדינות הישראלים יכולים להיכנס ומי במקום הראשון?

תעשיית התעופה צופה הכנסות של כמעט טריליון דולר השנה אבל גם ההוצאות יהיו בשיא, כך לפי IATA • דירוג הדרכונים של "הנלי" מתפרסם בכל שנה ומנקד את הדרכונים הטובים והגרועים ביותר בעולם: מי הדרכון הטוב ביותר? מי הדרכון שמדורג באופן קבוע כגרוע ביותר? ואיפה נמצאת ישראל?

דרכונים מהעולם | צילום: שאטרסטוק

סינגפור כבר לא חולקת את המקום הראשון עם עוד שש מדינות וכעת, היא זוכה מחדש לתואר הדרכון החזק בעולם בדירוג של “הנלי” (Henley & Partners) שפורסם היום (שלישי). 

סינגפור גם קובעת ציון שיא חדש, כאשר אזרחיה נהנים כעת מגישה ללא ויזה ל-195 יעדי טיול מתוך 227 ברחבי העולם. צרפת, גרמניה, איטליה, יפן וספרד יורדות למקום השני המשותף, כל אחת עם גישה ללא ויזה ל-192 יעדים.

נמל התעופה צ’אנגי בסינגפור | צילום: שאטרסטוק

קבוצה של שבע מדינות, שלכל אחת מהן גישה ל-191 יעדים ללא ויזה – אוסטריה, פינלנד, אירלנד, לוקסמבורג, הולנד, דרום קוריאה ושוודיה – יושבות כעת במקום השלישי בדירוג, המבוסס על נתונים בלעדיים ורשמיים של איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי (IATA).

על אף המלחמה, ישראל מדורגת במקום ה-18 לעומת 2023 בה הייתה מדורגת במקום ה-25 ושנת 2022 בה הייתה מדורגת במקום ה-24. עוד לפי הדירוג, לדרכון הישראלי יש גישה ל-170 מדינות ללא ויזה. גם השנה אפגניסטן נותרה המדינה עם הדרכון הגרוע ביותר והוא מעניק גישה ל-26 מדינות בלבד ללא צורך בוויזה.

דרכון ישראלי | צילום: שאטרסטוק

יו”ר הנלי, “המספר הממוצע העולמי של יעדים שמטיילים יכולים לגשת ללא ויזה כמעט הוכפל מ-58 ב-2006 ל-111 ב-2024. עם זאת, פער הניידות העולמי בין אלה בחלק העליון והתחתון של המדד הוא כעת רחב יותר ממה שהיה אי פעם, כאשר סינגפור המדורגת ראשונה מסוגלת לגשת לשבירת שיא של 169 יעדים נוספים ללא ויזה מאשר אפגניסטן”.

לפי איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי, חברות תעופה יחברו כמעט 5 מיליארד אנשים מעל 22,000 קווים ב-39 מיליון טיסות ב-2024.

המנכ”ל שלה, ווילי וולש, אומר שהרווחים צמודים להפליא: “תעשיית התעופה צופה הכנסות של כמעט טריליון דולר השנה אבל הוצאות יהיה גם בשיא של 936 מיליארד דולר הרווח הנקי יעמוד על 30.5 מיליארד דולר. זה מתורגם לרווח נקי של כ-3%, מה שהופך את הרווח לנוסע ל-6.14 דולר בלבד – בקושי מספיק לאספרסו בודד. למרות זאת, העלות האמיתית של נסיעות אוויריות ירדה ב-34% בעשור האחרון”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן