חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דירוג שדות התעופה העמוסים בעולם – ומה עם ישראל? הרשימה המלאה

כצפוי, שדה התעופה הארטספילד-ג'קסון הבינלאומי באטלנטה נשאר במקום הראשון שבו הוא מחזיק כבר למעלה משני עשורים, למעט שנת הקורונה 2020 • בפעם הראשונה אי פעם, דובאי מזנקת מהמקום החמישי למקום השני ברשימה • ומה עם ישראל? המספרים המלאים בפנים

עומס בשדה התעופה ATK בג'ורג'יה

מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI), פרסמה היום (שני) את רשימת שדות התעופה העמוסים ביותר בעולם. כצפוי, שדה התעופה הארטספילד-ג’קסון הבינלאומי באטלנטה נשאר במקום הראשון שבו הוא מחזיק כבר למעלה משני עשורים, למעט שנת הקורונה 2020.

בפעם הראשונה דובאי מזנקת מהמקום החמישי למקום השני ברשימה. שדה התעופה הבינלאומי באמירות היוקרתית שירת כ-87 מיליון נוסעים בשנה החולפת, עלייה של 31% משנת 2022, וחיבר בין 262 יעדים סביב 104 מדינות, באמצעות 102 ספקים בינלאומיים.

בשנים הקרובות דובאי לא צפויה לעקוף את אטלנטה, שכן מספר הנוסעים שעברו בנמל התעופה שלה ב-2023 גבוה בלא פחות מ-17.7 מיליון מנמל התעופה של דובאי – סך הכל 104.7 מיליון נוסעים. אטלנטה כבר הצליחה להגיע למספרים גבוהים יותר: אי שם בשנת 2019, לפני שמגפת הקורונה הכתה את העולם, שירתה שדה התעופה שלה לא פחות מ-110 מיליון נוסעים.

נמל תעופה בן גוריון, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

תנועת הנוסעים בעולם גדלה בשנת 2023 ב-27% לעומת 2022, והתקרבה צעד נוסף (94%) לעבר המספרים שהכרנו ב-2019. הטיסות הפנימיות מציגות נתונים טובים יותר ביחס ל-2019, עם היקף נסיעות בשיעור של 97%.

עוד ברשימת שדות התעופה העמוסים בעולם:

  • דאלאס/פורט וורת’, טקסס, ארה”ב (81.8 מיליון נוסעים)
  • לונדון הית’רו, בריטניה (79.2 מיליון נוסעים)
  • נמל התעופה הבינלאומי בטוקיו, יפן (78.7 מיליון נוסעים)
  • דנבר, ארה”ב (77.8 מיליון נוסעים)
  • נמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול, טורקיה (76 מיליון נוסעים)
  • לוס אנג’לס, ארה”ב (75.1 מיליון נוסעים)
  • שיקגו או’הייר, ארה”ב (73.9 מיליון נוסעים)
  • נמל התעופה אינדירה גנדי בניו דלהי, הודו (72.2 מיליון נוסעים)

ומה עם ישראל? לפי נתוני נמל תעופה בן גוריון, 21,882,716 מיליון נוסעים עברו סך הכל (פעילות בינלאומית ופנים ארצית) בשדה התעופה בשנת 2023, עלייה של 9.36% מהפעילות התעופתית בשנת 2022.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה