חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דירת היוקרה של משפחת רקאנטי בניו יורק מוצעת למכירה ב-34.5 מיליון דולר

הדירה נרכשה ב-1961 על ידי בני הזוג רפאל ודינה רקאנטי, מאנשי העסקים והפילנתרופים הידועים בישראל • הדירה משתרעת על 450 מ"ר, ממוקמת בקומה ה-14 ומשקיפה לסנטרל פארק באזור האפר איסט סייד בניו יורק

שכונת היוקרה בניו יורק האפר איסט סייד | צילום: שאטרסטוק

באזור הנחשק של השדרה החמישית בניו יורק מוצעת למכירה דירת היוקרה של איש העסקים המנוח והפילנתרופ הישראלי-אמריקאי, רפאל רקאנטי, במחיר של 34.5 מיליון דולר.

זה היה ביתם של איש העסקים המנוח ואשתו המנוחה דינה רקאנטי, שהייתה אומנית. השניים רכשו את הדירה ב-1961 ועל פי סוכנת הנדל”ן המנהלת את המכירה, המיקום של הדירה נחשב כחוף הזהב של השדרה החמישית. הבניין עצמו מתנהל כקו-אופ, הבניין ממוקם באזור אפר איסד סייד ונבנה ב- 1925 ובמשך 60 שנה אף דירה לא נמכרה בבניין.

שיטת הקו-אופ נהוגה בשוק הנדל”ן היוקרתי של ניו יורק, הקואופרטיב לדיור מאפשר רק לרוכשים לקנות מניות בתאגיד שמתפקיד כבניין מגורים כאשר גודל המניה של בעל הדירה נקבע לפי גודל הדירה. רוכשי הדירות בבניין מקבלים חוזה שכירות המפרט את הזכויות של בעל המניות להתגורר בדירה. שיתופי הפעולה האלה במסגרת הקואופרטיב בבניין הם בדרך כלל בבניינים היסטוריים בשכונות מגורים ישנות ומרכזיות כמו האפר ווסט סייד והאפר איסט סייד.

הדירה של הזוג רקאנטי ממוקמת בקומה ה-14 האחרונה בבניין ומשתרעת על פני כ-450 מ”ר. מהסלון בדירה נשקף נוף מלא לסנטרל פארק, בדירה יש ארבעה חדרי שינה, שש וחצי אמבטיות, חדר כביסה, שלושה קמינים וכניסה נפרדת מהמעלית. בבית עדיין יש את רצפות העץ המקוריות לצד זה נוספו עיטורי תקרה.

משפחת רקאנטי היא מהמשפחות הבולטות בישראל, בבעלות המשפחה היה בנק דיסקונט, חברת ספנות שהייתה בשיאה אחת משתי חברות ההובלה הימיות הגדולות בעולם, בנוסף המשפחה לקחה חלק בבעלות על קבוצת אי די בי, קבוצת ההשקעות הגדולה בישראל.

רפאל רקאנטי נפטר ב-1999 בגיל 75 הוא ייסד את קו הספנות של ישראל – אמריקה, היה פילנתרופ מהגדולים ביותר של ישראל ותרם בעיקר למרכז הרפואי בית ישראל בניו יורק ולמוסדות חינוך ורפואה בישראל. דינה רקאנטי, שהתפרסמה בזכות עיצוב הפסלים שלה, נפטרה ב-2021 בגיל 93.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה