חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרמה בארה”ב: ביידן הודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות

3.5 חודשים לפני הבחירות: הנשיא ג'ו ביידן, בן ה-81, הודיע כי לאחר קריירה של חמישה עשורים הוא פורש מהמרוץ לנשיאות ולא יתמודד על כהונה שנייה • בהודעתו, תמך בסגנית הנשיא, קמלה האריס כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

שלושה שבועות וחצי לאחר העימות המדובר עם דונלד טראמפ והקריאות הגוברות לפרוש: נשיא ארה”ב ג’ו ביידן הודיע הערב (ראשון) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות לבחירות 2024. 

הנשיא ג’ו ביידן הודיע ​​ביום ראשון כי יסיים את קמפיין הבחירות שלו ולא יתמודד לכהונה נוספת ובכך יסיים קריירה פוליטית של 50 שנים. ביידן בן ה-81, לא יכול הצליח לשנות את הסנטימנט הגובר בתוך מפלגתו לפיו הוא חלש מכדי לכהן ונועד להפסיד לדונלד טראמפ בנובמבר.

“למרות שזו הייתה כוונתי להיבחר מחדש, אני מאמין שזה האינטרס הטוב של המפלגה ושל המדינה שאפרוש מתפקידי ואתמקד אך ורק במילוי חובותיי כנשיא למשך שארית כהונתי”, כתב ביידן. במכתב שפורסם ב-X. “אדבר עם האומה בהמשך השבוע בפירוט רב יותר על החלטתי”.

בהודעה שפרסם ברשת החברתית X הוא הביע תמיכה בסגנית הנשיא קמלה האריס על מנת שתחליף אותו כמועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות. 

ביידן הודה להאריס על “שהייתה שותפה יוצאת דופן” במכתבו ולאחר מכן כתב כי הוא תומך בה כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות בפוסט שפירסם לאחר מכן.

“ההחלטה הראשונה שלי כמועמדת המפלגה ב-2020 הייתה לבחור בקמאלה האריס כסגנית הנשיא שלי”, פרסם ביידן. “וזו הייתה ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי. היום אני רוצה להציע את תמיכתי המלאה ואת התמיכה שלי לקמלה להיות המועמדת של המפלגה שלנו השנה”.

האריס הודתה לביידן על “מנהיגותו יוצאת הדופן” ועל “מורשת ההישגים המדהימה שלו”. “לכבוד הוא לי לקבל את תמיכת הנשיא והכוונה שלי היא להרוויח ולזכות במועמדות הזו”, אמרה האריס.

“אעשה כל שביכולתי כדי לאחד את המפלגה הדמוקרטית – ולאחד את האומה שלנו – כדי להביס את דונלד טראמפ ואת סדר היום הקיצוני שלו בפרויקט 2025 שלו”, אמרה.

סגנית הנשיא והמועמדת הפוטנציאלית לנשיאות בבחירות ארה”ב, קמלה האריס | צילום: שאטרסאוק

הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב להחלטתו של ג’ו ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות: “ג’ו ביידן העקום לא היה כשיר להתמודד על הנשיאות, ובוודאי אינו כשיר לכהן – ומעולם לא היה! הוא השיג את עמדת הנשיא רק באמצעות שקרים, חדשות מזויפות, ולא עוזב את המרתף שלו”, כתב טראמפ ב-Truth Social. 

3.5 חודשים לפני הבחירות – ביידן בן ה-81 פורש מהמירוץ לנשיאות. ככל הנראה ימשיך בתפקידו עד ינואר 2025 כשבעצם מכריזים על הנשיא הבא. המועמדת הדמוקרטית המובילה כעת להתמודדות מול טראמפ היא סגנית הנשיא, קמילה האריס

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן