חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האג”ח של ארה”ב מתקרב לתשואה בישראל; הדולר נסחר ב-3.77 שקלים

דירוג האשראי של ארה"ב הרבה יותר גבוה משל ישראל, אך כמו בישראל – התשואה על האג"ח של ארה"ב מאפיינת מדינות עם דירוג נמוך יותר • התשואה ל-10 שנים הגיעה שם ל-4.5% ול-4.65% ל-20 שנה

הדולר האמריקאי | צילום: שאטרסטוק

עד כמה אתם מאמינים בכלכלת ארה”ב? אם שואלים את המשקיעים בשוק, אז הרבה פחות מאתמול ומיום קודם לכן, כי התשואות על אגרות החוב (אג”ח) של ממשלת ארה”ב נסקו. אג”ח ל-10 שנים שנסחר בשנה שעברה בתשואה של 3.81% עלה אתמול ל-4.36% וכעת הוא קרוב מאוד ל-4.5%.

התשואה ל-20 ול-30 שנה עומדת כעת על 4.65%. מדובר בשפל של הכלכלה האמריקנית, שלמעשה המשקיעים מתמחרים אותה הרבה מתחת לדירוג הרשמי והגבוה של ארה”ב (AA+).

התשואה של אגרות החוב של ישראל ל-10 שנים עומדת כעת על מעט יותר מ-5%, אך ישראל מדורגת הרבה יותר נמוך מארה”ב – A2 וגם במקרה שלנו מדובר בתשואה גבוהה ביחס לדירוג.

העובדה הזו מלמדת על מגבלות הדירוג ומצביעה על כך שהוא לא ממש מלמד על הסיכונים בשוק, אך הפער הזה גם מצביע על הכיוון – השוק רואה בארה”ב השקעה בסיכון גדל, לא רחוק מהסיכונים המוערכים בישראל.

הפדרל ריזרב | צילום: שאטרסטוק

שער הדולר עלה היום ל-3.77 שקלים. החודש התאפיין בתנודתיות גבוהה בדולר, שנסחר לפני חודש בדיוק ב-3.67 שקלים – 2.65% פחות. העלייה בתשואות האג”ח של ארה”ב תורמת לכך – היא דומה באפקט שלה לעלייה בריבית שם.

התחזקות הדולר היא לא עניין רצוי לתעשיות שם ובמקרה הזה היא לא מצביעה על עניין חיובי כלשהו בכלכלה האמריקנית. במהלך כתיבת שורות אלה החוב הרשמי של ארה”ב גדל בעוד 50 מיליון דולר והגיע ליותר מ-34.751 טריליון דולר.

האינפלציה בארה”ב עדיין גבוהה מאוד מעל היעד של הפד ולכן הריבית נותרה ברמתה הגבוהה של 5.25%-5.5% – מה שמקשה על הכלכלה שם לצמוח.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה