חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האופטימיות התחלפה בריאליות: ת”א נסגרה בירידות; השקל שמר על יציבות

הפתעת היום: ההצהרה של ממשל ביידן לפיה הקנאביס יסווג כחומר מסוכן לשימוש במקום סם קשה, הזניקה את חברות הקנאביס בישראל והרבה יותר בארה"ב • אילן'ס לא תמוזג • כרמל קורפ תרכוש את "בלו"?

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: שאטרסטוק

האופטימיות בה נתלו אתמול המשקיעים בתל אביב, על רקע ההתקדמות לכאורה במגעים לשחרור החטופים, התחלפה היום בריאליות של משא ומתן עם רוצחים ציניים והירידות היו בהתאם.

ירידות השערים נמשכו עד שעות הצהריים כשמדד ת”א-35 איבד בשיא כ-1.4% כשת”א-125 ירד ביותר מאחוז. בהמשך התמתנו הירידות ובסופו של יום ירד ת”א-35 ב-1% ות”א-125 בכ-0.8%. כך מדווחת הבורסה לני”ע בת”א. בלטו בירידות המניות הדואליות טבע (1.9%-), אלביט מערכות (2.7%-), נובה (2.3%-) ואיי.סי.אל. (3.2%-) ששבו מיום של ירידות בוול סטריט, וכן מדד מניות הבנקים.

מדד ת”א בנקים-5 ירד 1.4%. מדד נוסף שבלט היום הוא ת”א קלינטק שאיבד 2.4% בעיקר בעקבות אלקטריאון שירדה 7.4% רגע לפני שהיא עוברת ממדד SME-60 למדד ת”א-90, וכן פינרג’י שירדה 7.8%.

ארה”ב מסווגת מחדש את הקנאביס
מניות הקנאביס הישראליות זינקו לאחר שבארה”ב ממשל ביידן הצהיר כי הוא בוחן סיווג מחדש של המריחואנה (קנאביס) כסם קל, בדומה לסיוון של הקודאין. במילים אחרות – חומרים מוגבלים לשימוש במקום סמים קשים. אינטרקיור זינקה 14.1%, טוגדר זינקה 19.8%, נקסטייג’ 8.9% ושיח 5%. מניות חברות הקנאביס בארה”ב הגיבו בעליות של 10% ועד יותר מ-30%.

קנאביס | צילום: שאטרסטוק

הבורסה עדכנה את המדדים
בתום המסחר מחר ה-2 במאי, יעודכנו הרכבי מדדי המניות. ממדד הדגל ת”א-35 יצאו מניות שיכון ובינוי וקבוצת אשטרום, ובמקומן תיכנסנה מניות פתאל החזקות ושופרסל. מדדי התל-בונד נותרו כמעט ללא שינוי הן במסלול השקלי והן צמוד המדד. עליות שערים נרשמו במדדי התל-גוב בשיעור ממוצע של כ-0.2%. בלטו מדדי תל-גוב שקלי 5+ (0.5%+) ותל-גוב שקלי 10+ (0.64%+).

השקל שמר על יציבות
שער הדולר היציג נותר כמעט ללא שינוי, אך במסחר הבין בנקאי הוא מתחזק ונסחר סביב 3.755 שקל. שער האירו היציג נחלש בכמחצית האחוז, אך במסחר הבין בנקאי הוא שב לעלות בכמחצית האחוז.

אילן’ס מתרוקנת מתוכן
דיווחים מעניינים מאתר המאיה היום: אי.בי.אי. בית השקעות השלימה את עסקת רכישת חברת קרנות הנאמנות של פסגות תמורת 137 מיליון שקל. שלוש 3 דיאם זינקה ב-25.6% בעקבות דיווח על התקשרותה בהסכם מחייב לרכישת כל מניות סולרום אלקטרוניקה תמורת הקצאת מניות החברה. אתמול בלטה מנייתה כשנסקה 40%.

משקה האנרגיה בלו | צילום: שאטרסטוק

מימון ישיר (4.1%+) מנהלת מו”מ עם החברה האחות איי.די.איי וגוף נוסף למכירת תיק הלוואות רכב בהיקף של כ-680 מיליון שקל. ביולייט (2.5%+) המשקיעה בחברות העוסקות בפתוח תרופות ומכשור רפואי עדכנה כי חברה מוחזקת שלה קיבלה אישור FDA למוצר מבוסס בינה מלאכותית שפיתחה. טונדו סמארט (3.9%+) עדכנה כי חברת בת שלה חתמה על הסכם לפיו תספק שירותי ענן IoT.

פקע הסכם המיזוג של קונטיניואל עם רשת בתי הקפה אילן’ס בשל אי התקיימות תנאים מתלים. בעקבות כך הופכת החברה ל”חברת מעטפת”.
כרמל קורפ חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת מותג משקאות האנרגיה BLU.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה