חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיום החות’י עדיין כאן: מחירי המשלוח עולים בשל חשש מתקיפות בים האדום

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב דיווח כי הלילה שוגרו חמישה טילים בליסטיים נגד ספינות במרחב הים האדום • עלות השילוח הבינלאומי מזנק ומגיע ל-4,343 דולר בשבוע, כמעט פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד

ספינת משא | צילום: שאטרסטוק

עלות השילוח הבינלאומי זינק כאשר חברות מתכוננות לשילוח סחורות מוקדם מהרגיל כתוצאה מהשפעות מרחיקות לכת בשל שיבוש תקיפות בים האדום. 

לפי הפייננשל טיימס, העלות הממוצעת של משלוח מכולה בין המזרח הרחוק לצפון אירופה הגיע ל-4,343 דולר בשבוע  – פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד, כך על פי פלטפורמת הניתוח של תעריפי הובלה באוקיינוס ​​ובאוויר Xeneta. 

המחירים עדיין לא עלו על השיא שנראה מיד לאחר שקבוצת החמושים מתימן החלו למקד את תקיפותיהם בכלי שיט בחודש נובמבר. תקופת השיא של המשלוחים מתרחשת בין סוף הקיץ לסתיו, כאשר קמעונאים מתחילים לייבא סחורה לקראת חודש הקניות הגדול בנובמבר והשיא שלו “הבלאק פריידיי”.

מנתונים שפורסמו בפייננשל טיימס ניתן להסיק כי לעלייה המחודשת במחירי המשלוחים סיבות רבות אך הן מקושרות בעיקר לתקיפות החות’ים שגורמות לחברות הספנות הגדולות לקחת מסלול ארוך יותר סביב ‘כף התקווה הטובה’ של דרום אפריקה מאז אמצע דצמבר.

החות’ים מתימן | צילום: שאטרסטוק

רק הלילה, דיווח פיקוד המרכז של צבא ארה”ב כי שוגרו (בין שלישי לרביעי) חמישה טילים בליסטיים נגד ספינות על ידי החמושים החות’ים בתימן ופגעו בספינת מטען בבעלות יוונית בים האדום. כוחות הצבא האמריקני השמידו בהצלחה חמישה מל”טים, ששוגרו אף הם מאזור בתימן הנשלט על ידי החות’ים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה