חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיחוד האירופי: אפל מפרה את חוק השווקים הדיגיטליים

אפל הופכת לחברה הראשונה המואשמת בהפרת כללי חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי • מנהלת רשות התחרות, מרגרת' וסטגר, אמרה כי מהממצאים הראשוניים בחקירה עולה כי אפל אינה מאפשרת היגוי באופן מלא

חנות האפליקציות של אפל על רקע דגל האיחוד האירופי | צילום: שאטרסטוק

אפל היא הפכה להיות החברה הראשונה אי פעם שהואשמה בהפרת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), חוק התחרות של האיחוד האירופי – זוהי ההחלטה הראשונה שמתקבלת מאז נכנס החוק לתוקף במרץ השנה. 

ממצאים ראשוניים בחקירה עולה כי מדיניות “ההיגוי” של חנות האפליקציות (App Store) מפרה את החוק שנועד לעודד תחרות. המשמעות היא שאפל לא מאפשרת למפתחי אפליקציות לנתב את הצרכנים להכווין בצורה חופשית משתמשים לערוצי הפצה חלופיים. 

מרגרת’ וסטגר, העומדת בראש מדיניות התחרות באירופה, אמרה כי עמדתם המוקדמת היא שאפל אינה מאפשרת היגוי באופן מלא. “היגוי הוא המפתח כדי להבטיח שמפתחי אפליקציות יהיו פחות תלויים בחנויות האפליקציות של שומרי הסף וכדי שהצרכנים יהיו מודעים להצעות טובות יותר”, אמרה בהצהרה.

בנוסף, ביום שני נפתחה חקירה חדשה לגבי תמיכתה של אפל בשוקי iOS חלופיים באירופה במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA). 

נציבות האיחוד האירופי מסרה כי היא מודאגת מהמודל העסקי החדש של אפל שמערים קשיים על מפתחי אפליקציות לפעול בנתחי שוק אלטרנטיביים ולהגיע למשתמשי הקצה שלהם בתוכנה (iOS). “נבחן את המודל העסקי החדש של אפל – התנאים המסחריים שאפל מטילה על מפתחי אפליקציות שרוצים להגיע למשתמשי קצה בפלטפורמת iOS”, אמרו הרגולטורים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן