חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האינפלציה בארה”ב ירדה ל-2.5% באוגוסט

הקצב השנתי של האינפלציה בארה"ב ממשיך לרדת כשהיא התקררה לשפל חדש של שלוש שנים וחצי, בעקבות זאת, הפד צפוי להתחיל להוריד את הריבית בהדרגה בשבוע הבא • הקצב השנתי של מדד המחירים לצרכן טיפס באוגוסט ב-0.3%

כלכלה | צילום: שאטרסטוק

האינפלציה התקררה באוגוסט לשפל חדש של שלוש וחצי שנים, מה שצפוי לאותת לפדרל ריזרב על הורדה הדרגתית של הריבית בפגישה בשבוע הבא. 

מדד המחירים לצרכן טיפס ב-2.5% לעומת שנה קודם לכן, לפי משרד העבודה, ירידה מ-2.9% ביולי. אינפלציית הליבה, מדד שאינו כולל עלויות מזון ואנרגיה, נשארה יציבה על 3.2%.

החוזים העתידיים על המניות ירדו מטה לאחר פרסום הדו”ח היום (רביעי), התשואות של משרד האוצר עלו מעט אך היו קרובות לרמות הנמוכות שלהן בשנה.

השדרה החמישית בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

עליות המחירים לדיור המשיכו לשמור על מחירי הליבה גבוהים עבור מיליוני אמריקאים. אנרגיה ורכבים משומשים היו זולים יותר באוגוסט מאשר חודש קודם לכן, בעוד שעלויות המזון האטו.

האינפלציה הואטה בחודשים האחרונים, אך במקביל, שוק העבודה התקרר עם האטה בצמיחת העבודה וזמן האבטלה הממוצע שעולה ככל שלוקח יותר זמן למצוא עבודה.

כלכלת ארה”ב האטה מהצמיחה ממנה נהנתה מיד לאחר מגפת הקורונה, כאשר מעסיקים נאבקו לפתוח מחדש בתי עסק ולהעסיק עובדים חדשים. צמיחת השכר התמתנה, בעוד שהאבטלה טיפסה באיטיות כלפי מעלה מהשפל של חצי המאה בשנה שעברה.

התעריפים עדיין גבוהים והאמריקאים ממתינים להקלה בצורה של שיעורים נמוכים יותר על משכנתאות, הלוואות רכב וכרטיסי אשראי, קמעונאים גדולים מסתגלים ליותר קונים שמחפשים עסקאות. במקביל, נראה כי יעדי מחירים יורדים כדי לעזור להגביר את המכירות ברבעון האחרון. כך למשל, אמזון דיווחה שלקוחות מחפשים יותר ויותר הנחות ומוצרים חיוניים במחיר נמוך יותר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן