חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האינפלציה בבריטניה ירדה ל-2%: היעד שהציב הבנק המרכזי

שיעור אינפלציית הליבה, שאינו כולל מחירי אנרגיה ומזון תנודתיים, עמד במאי על 3.5%, מעט גבוה מהציפיות • גדלה הסבירות שהבנק המרכזי בבריטניה יוריד את הריבית בחודשים הקרובים

לונדון, בריטניה | צילום: שאטרסטוק

האינפלציה בבריטניה ירדה ליעד שהציב הבנק המרכזי (BOE) במאי, מה שמגדיל את הסבירות שהוא יוריד את הריבית בחודשים הקרובים. 

המחירים לצרכן היו גבוהים ב-2.0% מהחודש המקביל של שנת 2023 ומציינים את הנפילה הרביעית בתוך כמה חודשים, כך מסר היום (רביעי) המשרד לסטטיסטיקה במדינה. זו הפעם הראשונה שהאינפלציה מגיעה ליעד של 2% של ה-BOE מאז יולי 2021, לפני התנתקותן של רבות מההגבלות שהוטלו במהלך מגפת הקורונה והעלייה במחירי האנרגיה שנבעו מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

אולם, הירידה באינפלציה מאז אמצע 2023 נבעה בעיקר ממחירי האנרגיה, שצנחו בשווקים העולמיים. קובעי המדיניות בבנק המרכזי בבריטניה חוששים שכאשר הם מתאזנים, האינפלציה הכוללת תונע על ידי מחירים שמגיבים בעיקר ללחצים מקומיים, כולל עלייה מהירה בשכר.

BOE, הבנק המרכזי באנגליה | צילום: שאטרסטוק

אינפלציית השירותים הגיעה ל-5.7%, רק מעט מהשיעור של 5.9% שנרשם באפריל. שיעור אינפלציית הליבה, שאינו כולל מחירי אנרגיה ומזון תנודתיים, עמד על 3.5% לעומת ציפיות הכלכלנים של 3.4%.

הבנק המרכזי אמר כי לאחר ירידה ל-2% הוא צופה שהאינפלציה תעלה שוב במחצית השנייה של השנה. הבנק המרכזי האירופי גם צופה שחזרת האינפלציה ליעד של 2% תהיה “מעורערת”, אך יהיה בטוח מספיק בהשגת יעדו להורדת ריבית המפתח שלו ב-6 ביוני.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה