חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האמריקנים נגד האחוזות הגדולות: יוזמות לקצץ בחצי את גודל הבתים בעיירות

גודל הבתים בארה"ב עלה ב-150% בין השנים 1980 ל-2018 • כעת בעיירות היוקרתיות בארה"ב הקהילות האמריקניות גועשות סביב סוגיית גודל הבתים הענקיים החוסמים את הנופים ומהווים מפגע סביבתי • בעיירה איסט המפטון בניו יורק עלתה יוזמה לקצץ את הבית המקסימלי המותר מכ-2,000 מ"ר לכ- 900 מ"ר לכל היותר

נברסקה, ארה"ב, צילום: שאטרסטוק

האמריקנים נגד האחוזות הגדולות: בעיירה איסט המפטון היוקרתית בניו יורק בא לידי ביטוי ניסיון מקומי לבלום את גודל הבתים האמריקאיים. במדינה שסוגדת לגודל, בתים ענקיים הכוללים מתקנים מיוחדים, מרתפים, חניונים וכו’, נחשקים מאוד בארה”ב. מנהל התכנון של העיירה איסט המפטון ג’רמי סמואלסון גיבש קבוצת עבודה שמעוניינת לקצץ בחצי את גודל הבית המקסימלי המותר לבנייה בעיירה, כך שגודל הבית ייחתך מ-20 אלף רגל מרובע (1,858 מ”ר) ל-10 אלף רגל מרובע (929 מ”ר), לכל היותר.

הטענה המרכזית היא שלא ניתן לבנות בתים גדולים בעיירה הקטנה, לא רק בעיירה זו יש התנגדות לאחוזות הגדולות של האמריקניים אלא גם בעיירות נוספות עולות טענות כי האחוזות הגדולות פוגעות ומעלימות את הנופים באזור. הטענות ההולכות וגדלות נגד הבתים הענקיים באות לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות, ג’יין מהרינג, שהקימה חברת נדל”ן, מתנגדת לבתים הגדולים ומפרסמת באינסטגרם תמונות בתים יוקרתיים וגדולים הזוכים לאימוג’ים המביעים גועל וחלחלה.

גודל הבתים בארה”ב עלה ב-150% בין השנים 1980 ל-2018, כך לפי דיווחי הרשויות האמריקניות. בשנת 2022 הגודל הממוצע עלה ל-2,300 רגל מרובע, (213 מ”ר), כמה אחוזות גדלו באופן משמעותי ביותר ליותר מ-100 אלף רגל מרובע (9,290 מ”ר). האמריקנים מתחילים לצאת נגד התופעה, כאשר חלק מהעיירות אימצו הצעות להגבלת גודל הבתים ל-7,500 רגל מרובע (696 מ”ר) הכל במטרה לא להפוך את נוף העיירות לגגות בתים. הנושא מעורר הרבה מאוד שיח ברשתות החברתיות בין התומכים למתנגדים, הטוענים כי אין לאפשר למחוזות הרשמיים להעניש את האנשים שהצליחו בחיים ורוצים ליהנות מבית גדול.

המתנגדים לבתים הגדולים מעלים טיעונים ירוקים ובהם העלייה בפליטת גזי חממה וגרימת הרס סביבתי, על רקע הניסיונות לקצץ עוד יותר את בניית גודלם של הבתים החדשים שנבנים ולקבוע גודל בית מקסימלי נמוך משמעותית מהמקובל עד כה, הקונים הפוטנציאליים בעלי כיסים עמוקים ממהרים לתפוס את האחוזות הקיימות, “הבאז ברחבי העיר שתהיה הגבלה גדולה יותר של גודל הבית שלך אז כדאי שתקנה עכשיו”, אמר טים אסטין, מהמחלקה הבינלאומית של סות’ביס, לוול סטריט ג’ורנל.

הבתים הענקיים בארה”ב נתפסים כמו בתי מלון ומרכזים סביבם הרבה מאוד מתקנים ושירותים, הבתים הללו מעוררים התנגדות שיוצרת חוקי עזר מקומיים המגבילים את גודל המגרשים למגורים. הבתים הגדולים האמריקאים מצוידים גם במרתפים גדולים שעשויים להיות גדולים יותר מהבית עצמו, לצד זה יש גם מוסכים צמודים לבתים, כאשר עד כה מרתפים ומוסכים אינם נספרים בשטח הכולל של הבית, כרגע עולות הצעות במקומות מסוימים להחשיב אותם כחלק בלתי נפרד מהשטח הכולל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן