חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבורסה ביפן: היום הגרוע ביותר מזה 37 שנים

המניות היפניות ספגו היום את ההפסד היומי הגדול ביותר אי פעם, כאשר החשש מפני האטה כלכלית בארה"ב שלחה גלי הלם בשווקים הגלובליים • הניקיי רשם ירידה של כ-12% • התנודתיות התפשטה לשווקים אחרים באסיה ובאירופה

ירידות חדות בבורסת טוקיו | צילום: שאטרסטוק

היום הגרוע ביותר מאז 1987: ירידות שערים חדות נרשמו הלילה בבורסות אסיה כשהובילה את הירידות הבורסה בטוקיו שצללה ביותר מ-12% וכך גם מחקה את כל העליות שרשמה מתחילה את השנה.

השווקים באסיה-פסיפיק המשיכו במכירה מהשבוע שעבר, מדד הניקיי 225 ו-Topix ירדו ביותר מ-12%. מדדי הבנצ’מרק ירדו ביותר מ-20% מהשיא של כל הזמנים ב-11 ביולי.

ההפסד של 12.4% בניקיי – היה היום הגרוע ביותר עבור המדד מאז “יום שני השחור” בשנת 1987. ההפסד של 4,451.28 נקודות במדד היה גם הגדול ביותר במונחים של נקודות בהיסטוריה.  בכך, הניקיי מחק את כל העליות שלו עד כה השנה, ועבר לפוזיציה של הפסד. מיצובישי צנחה ב-14%. 

הבורסות באסיה | צילום: שאטרסטוק

התנודתיות התפשטה לשווקים אחרים באסיה ובאירופה, והחוזים העתידיים על המניות בארה”ב ירדו בחדות בן לילה. החוזים העתידיים על נאסד”ק ירדו ב-4%. החוזים העתידיים על דאו ו-S&P 500 ירדו ב-1.5% ו-2.3% בהתאמה.

החששות מהאטה חדה בכלכלת ארה”ב העלו את הציפיות שהפדרל ריזרב יצטרך להפחית את הריבית. במקביל, הבנק המרכזי ביפן (BOJ) מעלה את הריבית שלו כדי להכיל את האינפלציה, מה שמעלה את ערך הין מול הדולר האמריקאי והופך את המניות התלויות ביצוא יפני לפחות אטרקטיביות.

כמו גם, מניות הטכנולוגיה נפגעות בשל שילוב של רווחים מעורבים וספקנות גוברת בקרב חלק מהמשקיעים לגבי ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית.

המסחר אף הופסק לפרקי זמן קצרים ביפן ובדרום קוריאה מכיוון שמפסקי חשמל שנועדו למנוע מכירת פאניקה הופעלו מספר פעמים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן