חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבורסה בת”א מסכמת שבועיים של ירידות שערים

עד 2% איבדו היום המדדים המובילים ויותר מ-3% איבד מדד מניות הבנקים • מחלקת המחקר בבורסה מסכמת את השבועיים האחרונים של המסחר בתל אביב, בהם נרשמו ירידות

בורסה ת"א | צילום: שאטרסטוק

ירידות שערים אפיינו את יום המסחר האחרון השבוע, כשהמדדים המובילים צונחים בקרוב לשני אחוזים ומדד הבנקים צונח ביותר מ-3%. בצל ההסלמה במצב הביטחוני בשבועיים האחרונים ירדו מרבית מדדי המניות ועליות נרשמו באיגרות החוב.

מדד הפחד עמד על 18 נקודות – רחוב משיאו בתחילת המלחמה, אך עדין גבוה. תשואת איגרות החוב הממשלתיות לטווח של 10 שנים בארץ ירדה מעט והיא עומדת על כ-4.8%, אחרי שהגיעה ל-5%.

במקביל נמשכו הרכישות של קרנות העוקבות אחר מדדי תל בונד צמודי מדד ורכישות של קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500, זאת לעומת המשך מכירות של קרנות העוקבות אחר מדד ת”א-125.

סניף של רשת הסופרמרקטים ויקטורי, תל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בלטה בירידות מניית ויקטורי שאיבדה בחודש האחרון 25% – 17% מהם בשבוע האחרון, בעקבות חקירת הרשות לתחרות את החשדות לפיהן בעל השליטה התערב בקביעת המחירים של הספקים ברשתות המתחרות.

בקרנות האקטיביות נמשכה הזרמת הכספים לקרנות הכספיות. בנוסף, הוזרמו כספים לקרנות המשקיעות במניות בחו”ל, ואילו בקרנות המשקיעות באיגרות חוב בתל-אביב נמשכה יציאת כספים. כך עולה מסקירה דו שבועית של נורית דרור מיחידת המחקר של הבורסה בתל אביב.

טנק ישראלי בגבול רצועת עזה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מתיחות מאז החילוץ
המסחר בתל אביב בשבועיים האחרונים נפתח לאחר פעולת חילוץ צבאית של ארבעה חטופים מעזה, ב-8 ביוני, ואחרי שהבורסה הייתה סגורה בימים 11 ו- 12 ביוני לרגל חג השבועות, והתנהל על רקע המשך הלחימה בעזה והסלמה בצפון הארץ.

בשל הלחימה נמשכת האוירה השלילית סביב ישראל, ומתגבר החשש מפני חרם וסנקציות כלכליות. קולומביה, הספקית הראשית של פחם למשק הישראלי, הודיעה לאחרונה כי תשהה את יצוא הפחם לישראל עד הפסקת הלחימה בעזה, זאת בדומה להחלטת טורקיה לפני כחודשיים על עצירת הסחר עם ישראל.

שיעור האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים נותר ללא שינוי והגיע לכ-2.8% במאי, זאת בדומה לנתון הקודם ולעומת יעד של 3% (רף עליון). בעקבות זאת קיימת דריכות לקראת מועד החלטת הריבית של בנק ישראל שיחול ב-8 ביולי.

מדד הפחד ירד מכ-22 נקודות לפני שבועיים, לכ-18 נקודות בסוף השבוע האחרון. הדולר נשאר כמעט ללא שינוי ביחס לשקל והגיע לשער של 3.719 שקל לקראת סוף השבוע.

חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

הנפט עולה ב-6.6% בשבועיים
המסחר בשוקי חו”ל התנהל על רקע הבחירות לפרלמנט האירופאי (ב-9 ביוני) והתחזקות מפלגות הימין, הודעת נשיא צרפת על פיזור הפרלמנט ובחירות בזק בסוף החודש, ופרסום נתונים לפיהם: שיעור האינפלציה השנתית בארה”ב ירד מכ-3.4% באפריל לכ-3.3% במאי, גבוה מהיעד

העומד על כ-2%. בעקבות זאת יו”ר הפד הודיע ב-12 ביוני כי הוא משאיר את הריבית בארה”ב ללא שינוי בשיעור של 5.5% ואותת כי כנראה תהיה הורדת ריבית אחת בלבד השנה.

שיעור האינפלציה השנתית בבריטניה ירד מכ-2.3% באפריל לכ-2% במאי – שיעור התואם את היעד שהציב הבנק המרכזי. למרות זאת הודיע הבנק המרכזי באנגליה ב-20 ביוני כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 5.25%.

לונדון, בריטניה | צילום: שאטרסטוק

מחיר נפט ברנט עלה בכ-6.5% בשבועיים האחרונים והגיע לכ-85 דולר לחבית לקראת סוף השבוע ואילו מחיר הזהב ירד בכ-1% בשבועיים האחרונים והגיע ל-2,328 דולר לאונקיה – עלייה של כ-12%, כל אחד, מתחילת השנה (נתוני הסחורות נכונים ליום רביעי).

מדד ת”א-35 רשם עלייה זניחה של כ-0.1% ואילו מדד ת”א-90 ירד בכ-1.8%, בשבועיים האחרונים, זאת במקביל לשינוי זניח במדד הדאו ג’ונס ועלייה של כ-2.5% במדד ה-S&P 500 בארה”ב, וירידה של כ-3.5% במדד STOXX 50 באירופה (נתוני חו”ל נכונים ליום רביעי). ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים, בראשם מדד ת”א-ביומד שירד בשבועיים האחרונים בכ-6.0%.

יוצאי דופן, מדדי חברות הפיננסים ת”א-נפט וגז ות”א בנקים-5 שעלו בשבועיים האחרונים בכ-0.6% ובכ-0.4%, בהתאמה. עליות שערים של עד כ-0.9% אפיינו את מדדי איגרות החוב, בראשם מדדי איגרות החוב הקונצרניות שקליות.

התשואה לפדיון של אג”ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים ירדה בכ-0.1% בשבועיים האחרונים ועומדת על כ-4.8%, זאת בדומה לתשואה לפידיון של אג”ח ממשלת ארה”ב ל-10 שנים שירדה אף היא בכ-0.1% במקביל ועומדת על כ-4.2%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן