חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבטחות לתשואה של 5%: האם כדאי למשקיע נדל”ן לרכוש דירה באילת במקום בחו”ל?

על רקע הקשיים של משקיעי הנדל"ן לרכוש דירות להשקעה מציעה חברת נדל"ן תנאים נוחים לרכישת דירה ותשואה של 5% לשנתיים • ההשקעה דורשת לא מעט בדיקה – האם מחירי הנדל"ן באילת כדאיים כרגע והאם המרחק מהמרכז לא עלול להכביד על המשכיר?

אילת | צילום: שאטרסטוק

האם אילת תעלה על מפת משקיעי הנדל”ן? במציאות שבה מחירי הנדל”ן עולים והריביות גבוהות כל רוכשי הדירות סובלים וביניהם גם משקיעי נדל”ן.  גם משקיעי נדל”ן מתקשים לגייס את ההון העצמי המינימלי לרכישת דירה ומעל הכל התשואה הנמוכה בארץ יוצרת מצב שרכישת דירה לצורך השכרה היא לא מאוד משתלמת. ברקע לקשיים ולמצב הכללי בשוק הנדל”ן, מגיעה חברת נדל”ן שמנסה לעודד משקיעים לכוון לאילת ולרכוש דירות חדשות להשקעה כאשר בבסיס, הבטחה לתשואה גבוהה יחסית לשאר אזורי הארץ ותנאי מימון טובים.

חברת הנדל”ן יוסי אברהמי פונה למשקיעי הנדל”ן להעדיף השקעה בנדל”ן באילת במקום השקעה בחו”ל. במסגרת ההבטחות שנועדו לעודד השקעה כזאת באילת, מציעה חברת הנדל”ן תשואה של 5% לשנתיים ותנאי מימון נוחים עם פריסת תשלומים של 15/85 ופטור מהצמדה למדד ופטור משכר טרחת עו”ד. מחיר דירת 3 חדרים בפרויקט החברה באילת עומד על 1.75 מיליון שקל.

ההנחה היא שבאילת יש שוק שכירות עם ביקושים גבוהים ותמהיל מגוון של שוכרים פוטנציאליים, אך מצד שני לאור התנופה הנדל”נית בעיר יש פוטנציאל לעלייה במחירי השכירויות ובכלל במחירי הדיור. מעבר לכך בעיות ביטחוניות כאשר אילת מהווה יעד למתקפות מצד החות’ים, עלולות להרחיק שוכרים. משקיע נדל”ן שמעוניין לרכוש דירה באילת חייב בכל זאת לקחת בחשבון את עניין המרחק. אומנם זה פחות רחוק מחו”ל אבל עדיין מרחק ניכר ממרכז הארץ ולכן זה עשוי לעורר את המחשבה שאם כבר להשקיע בארץ אולי עדיפה ההשקעה בבאר שבע או בחיפה.

תנופת הנדל”ן שחווה אילת בחודשים האחרונים הובילה לעליית מחירים בעיר. המחיר הממוצע של דירה בעיר במרץ 2024 עמד על 1.75 מיליון שקל ובשנה האחרונה נמכרו 497 דירות במחיר ממוצע של 19.2 אלף שקל למ”ר. במרץ 2022 המחיר הממוצע עמד על 1.67 מיליון שקל, במרץ 2023 הוא ירד ל־1.61 מיליון שקל ובמרץ 2024 המחיר כבר תוקן חזרה ואף עלה ל־1.75 מיליון שקל בממוצע.

יפה סדן, סמנכ”לית השיווק והמכירות של קבוצת יוסי אברהמי, “בחרנו לעלות דווקא עכשיו בקמפיין הקורא למשקיעים לרכוש דירות באילת, לאור ההתעוררות הנדל”נית שעוברת העיר גם בימים אלה, וכחלופה טובה יותר להסטת הכסף שלהם לחו”ל, שם כבר לא בטוח להשקיע כיום. הקמפיין מציע תנאי מימון יוצאי דופן ותשואה מובטחת”.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן