חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הביקוש רק יגדל? מאגרי הזהב הולכים ומתמעטים

תעשיית כריית הזהב נאבקת לשמור על צמיחת הייצור מכיוון שקשה למצוא מאגרים חדשים של המתכת הצהובה • נתונים של איגוד הסחר הבינלאומי מראים כי ייצור המכרות עלה רק ב-0.5% בשנת 2023 בהשוואה לשנה אשתקד

זהב | צילום: שאטרסטוק

תעשיית כריית הזהב נאבקת לשמור על צמיחת הייצור מכיוון שקשה יותר למצוא מאגרם של המתכת הצהובה, כך על פי ארגון הזהב העולמי.

על פי נתונים של איגוד הסחר הבינלאומי, ייצור המכרות עלה רק ב-0.5% בשנת 2023 בהשוואה לשנה לפני. בשנת 2022, הצמיחה הייתה 1.35% משנה לשנה, בשנה שלפני כן היא הייתה 2.7%, בעוד שב-2020, ייצור הזהב העולמי רשם ירידה ראשונה מזה עשור, ירידה של 1%, כך לפי CNBC. 

מאגרי זהב חדשים הופכים לקשים יותר למציאה ברחבי העולם מכיוון שתחומים פוטנציאליים רבים כבר נחקרו, בשל כך, כורים נאלצים לחפור עמוק יותר בתקווה שימצאו משהו. 

כריית זהב בקנה מידה גדול היא עתירת הון, ודורשת מחקר ופיתוח משמעותיים, שלוקח בממוצע 10 עד 20 שנים לפני שהמכרה מוכן לייצור, כך לפי ארגון הזהב העולמי. כמו כן, גם במהלך תהליך המחקר, הסבירות שתגלית תתקדם לפיתוח מכרה נמוכה, כאשר רק כ-10% מתגליות הזהב העולמיות מכילות מספיק מתכת כדי להצדיק כרייה.

מכרה זהב, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כ-187,000 טונות מטרי זהב נכרו עד היום, כאשר הרוב מגיע ממדינות סין, דרום אפריקה ואוסטרליה. מאגרי זהב שניתן לחפור בהם נאמדים בכ-57,000 טון, על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית.

מלבד תהליך הגילוי, ההיתרים הממשלתיים הפכו למסובכים יותר לאבטחה ודורשים זמן רב יותר לביצוע הפכו את הכרייה לקשה יותר. הבטחת הרישיונות וההיתרים הדרושים לפני שחברות כרייה יכולות להתחיל בפעילות עשויה להימשך מספר שנים, כך לפי ארגון הזהב העולמי. 

בנוסף, פרויקטי כרייה רבים מתוכננים לאזורים מרוחקים הדורשים תשתית כמו כבישים, חשמל ומים, וכתוצאה מכך עלויות נוספות בבניית המכרות הללו ובמימון פעולות, אמר ריאד.

מחירי הזהב מראים התמתנות לאחר עלייה לשיאים בחודשים האחרונים, מחוזקים על ידי ביקוש הולך וגובר בראשות הסוחרים בסין. הזהב נסחר כעת במחיר של 2,294 דולר לאונקיה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן