חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגברת התחרות: הראל משיקה סדרת מדדי איגרות חוב עם הבורסה

בהמשך להודעת הבורסה על כך שתאפשר השקת מדדים ליצרני הקרנות ותעודות הסל העוקבות אחר מדדים, הראל קרנות נאמנות משיקה 3 אפיקי השקעה חדשים: שקלי, צמוד, ומחקה בנקים וחברות ממשלתיות

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: שאטרסטוק

הבורסה מודיעה היום (שני) על שיתוף פעולה עם חברת הראל קרנות נאמנות בע”מ, במסגרתו הבורסה תשיק בעבורה 3 מדדים חדשים בבלעדיות: תל-בונד שקלי 5-10, תל-בונד צמוד 5-10 ותל בונד צמודות בנקים וחברות ממשלתיות.

כזכור, הבורסה החלה לפני כשנה לאפשר השקת מדדים חדשים בבלעדיות ליצרני הקרנות המחקות וקרנות הסל, ובכך היא פועלת להגברת התחרות ולפיתוח ושכלולו של תחום עריכת המדדים והתאמתו למקובל בעולם, על פי הסטנדרטים המתקדמים והחדשניים ביותר.

הראל קרנות נאמנות מנהלת כ- 70 מיליארד שקלים, מתוכם כ- 28 מיליארד שקלים במוצרים עוקבי מדדים, עם 156 קרנות מחקות (העוקבות אחר מדדים) וקרנות סל על מגוון מדדים. בשנת 2023 הראל הייתה המגייס הגדול בענף עם גיוס של כ- 20 מיליארד שקלים – הגיוס הגדול בכל הזמנים בענף קרנות הנאמנות. המדדים הייעודיים החדשים שיושקו, יאפשרו להראל להציע מגוון נוסף של מוצרים פאסיביים העוקבים אחר מדדים ישראלים בכלל ומדדי הבורסה בפרט.

כניסתה של הבורסה לפיתוח מדדים בהתאמה אישית ליצרני המוצרים העוקבים, מאפשרת לציבור הרחב מגוון רחב יותר של מוצרי השקעה ייחודיים, שעשויים להגביר את התחרותיות בשוק ההון בכלל ובתחום המדדים בפרט, תוך הגדלת הנזילות והסחירות בבורסה. היקף הנכסים העוקב אחר מדדי הבורסה עומד על כ- 80 מיליארד שקלים, בעוד שוק המדדים בישראל מנהל כ- 200 מיליארד שקלים.

אורי שור, מנכ”ל הראל קרנות נאמנות מסר, כי “אנו מזהים צורך בשוק ביחס למדדים על אג”ח בנקים וחברות ממשלתיות ותל בונד 5-10 ומעריכים כי מדדים אלו יענו על צורך השקעתי הקיים בשוק”. לדברי יניב פגוט, סמנכ”ל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה “השקת מדדים חדשים בבלעדיות, כמו אלו שהשקנו כעת עם הראל הינה מהלך משמעותי עבור שוק ההון הישראלי הצמא לפעילים חדשים, לריבוי דעות ולהגברת התחרות”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה