חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיע הזמן להכיר את TEMU: החברה שעקפה את עליבאבא במסחר המקוון

חברת PDD היא הבעלים של אתר המסחר המקוון הסיני TEMU שהפכה לחברה הגדולה ביותר בסין במונחים של שווי שוק לאחר דוחות חזקים שהציגה • החברה דחקה את עליבאבא מהפסגה אחרי ששנים ארוכות הובילה את זירת המסחר המקוון

אתר הקניות הסיני, TEMU | צילום: שאטרסטוק

אתר המסחר הסיני TEMU תופס תאוצה בעולם וגם בישראל: מסתבר כעת שהבעלים שלה, חברת PDD, ענקית המסחר המקוון הסינית הצליחה לדחוק את עליבאבא והפכה לחברת המסחר המקוון הגדולה ביותר בסין במונחים של שווי שוק.

החברה מובילה את זירת המסחר המקוון של סין לאחר שדיווחה על תוצאות חזקות ביותר לרבעון הראשון של 2024, דוחות שהובילו לזינוק של יותר מ7% במניית החברה. הקפיצה של המניה הגדילה באופן משמעותי את שווי השוק של החברה שעקף את השווי של עליבאבא הידועה. בנוסף, מניית חברת PDD הסינית השלימה עלייה של 109% בשנה האחרונה, כך מדווח ה-CNBC.

החברה מחזיקה גם באפליקציית הקניות הזולות Pinduoduo והיא בעלת שווי שוק של 208 מיליארד דולר לעומת 196 מיליארד דולר למתחרה הסינית הידועה עליבאבא. הערכות בשוק שהרווחיות של טמו רק תלך ותשתפר עם מודל חצי המשלוח המתוכנן שבמסגרתו עלויות הלוגיסטיקה יתגלגלו לסוחרים עצמם.

חברת המסחר המקוון עליבאבא | צילום: שאטרסטוק

החברה זוכה לסקירות חיוביות מצד האנליסטים ורק לאחרונה גולדמן זאקס העלה את הדירוג של החברה ל”קנייה” מהמלצה קודמת של “ניטראלי”, בגולדמן זאקס הדגישו את תנופת הצמיחה ובמיוחד את הפוטנציאל של טמו.

החברה PDD דיווחה בשבוע שעבר על רווח נקי של 3.87 מיליארד דולר, 27.99 מיליארד יואן סיני. הרווח הנקי של עליבאבא המיוחס לבעלי המניות הרגילות ברבעון הראשון צנח ב-86% ל-3.3 מיליארד יואן לעומת שנה קודם לכן. עליבאבא מחזיקה בפלטפורמות מסחר אלקטרוני כגון AliExpress, Alibaba.com, Taobao ו-Tmall.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה