חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרך להצלחה: למה משתלם לסטארט-אפ לעבור לעמק הסיליקון?

מחקר חדש מגלה כי מעבר של סטארט אפ לעמק הסיליקון משפר באופן דרמטי את סיכויי ההצלחה שלו • גם ביחס למרכזים טכנולוגיים אחרים, עמק הסיליקון הוא עדיף בשל שיפור הסיכויים לקבלת פטנט או להנפקה ראשונה

בניינים בשיקגו, ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

עמק הסיליקון הוא בית גידול לסטארט-אפים מכיוון שיש בו אקו-סיסטם יזמי, רשת ענפה של ארגונים מחברות הון סיכון וסטארט-אפים אחרים המסייעים בטיפוח רעיונות חדשים וחדשנות. אך האם סטארט אפים בארה”ב יכולים לשפר את סיכויי ההצלחה שלהם על ידי מעבר לעמק הסיליקון? מאמר שנערך לאחרונה מצביע על סיכויים גבוהים מאוד להצלחה.

ממצאי המחקר מעידים על כך שסטארט אפים מגדילים את הסיכויים להוביל להנפקה ראשונה בבורסה או להוביל לאקזיט על ידי מעבר לעמק הסיליקון לעומת סטארט אפים הצומחים מחוץ לאזור ונשארים בבית. מהלך המעבר לעמק הסיליקון מגדיל גם את הסיכויים לקבל מימון של קרן הון סיכון ב-218% ולקבל פטנט ב-60%. עוד על פי המחקר, היתרונות של מעבר לעמק הסיליקון גדולים יותר ממעבר למרכזים טכנולוגיים אחרים כמו דנוור, לוס אנג’לס, בוסטון, ניו יורק, למרות היתרונות הגלומים במעבר למרכזים אלה, בעמק הסיליקון מסופקות המערכת התומכות ביותר לסטארט-אפ שנמצא בהקמתו.

הניתוח בדק יותר מ-405 אלף חברות בתקופה שבין 1988 לבין 2014, חברות שרשמו את עסקיהן בדלאוור אך המטה שלהן ממוקם במדינות אחרות. ממצאי הבדיקה מוכיחים כי ביחס למרכזים טכנולוגיים אחרים, עמק הסיליקון מציע את האופציה הטובה ביותר מכיוון שהמקום ממוקד בחדשנות.

המחקר בדק גם איזה מרכיב באקו-סיסטם היזמי הוא החשוב ביותר לצמיחת סטארט אפ, מהממצאים עלה כי הפטנטים הוא המדד המהווה אינדיקציה טובה לצמיחת חברת ההזנק, יצירת רעיונות מקומיים חשובה יותר מזמינות המימון.

עמק הסיליקון הוא כינוי לחלק הדרומי של אזור מפרץ סן פרנסיסקו בצפון קליפורניה בארה”ב. מעמדו של עמק הסיליקון התחזק עם השנים כמרכז של חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם, החברות העולמיות המובילות ביותר קבעו את בסיסן שם.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן