חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההתראה שלא הייתם רוצים לקבל לאייפון שלכם

אפל שלחה הודעה למשתמשי אייפון ב-92 מדינות, שבה עודכנו כי ייתכן שהיו יעד לתקיפה של תוכנות ריגול • אפל לא חשפה את זהות התוקפים ואת המדינות שבהן בוצעו ניסיונות תקיפה • בחודש אוקטובר האחרון שלחה אפל הודעות דומות לעיתונאים ופוליטיקאים בהודו, כאשר לבסוף תוכנת הריגול "פגסוס" הישראלית נמצאה במכשירי הטלפון של חלקם

פריצה לאייפון, אפל | צילום: שאטרסטוק

לפי דיווח באתר TechCrunch, אפל שלחה אתמול (רביעי) הודעה למשתמשי אייפון ב-92 מדינות, שבה הוזהרו כי ייתכן שהם היו מטרות להתקפות של תוכנות ריגול. בהודעות לא נחשפה זהות התוקפים ולא ידוע באילו מדינות המשתמשים קיבלו את ההתרעות.

בהודעות האזהרה שנשלחו למשתמשים נכתב כי “אפל זיהתה שהינך יעד לניסיון תקיפה על ידי תוכנה שמנסה לסכן מרחוק את האייפון המשויך ל-Apple ID…”. עוד נכתב בהודעה כי “סביר להניח שהמתקפה הזו כוונה אליך בגלל מי שאתה או מה שאתה עושה. למרות שלעולם אי אפשר להגיע לוודאות מוחלטת בעת זיהוי התקפות כאלה, לאפל יש אמון רב באזהרה זו – אנא קחו אותה ברצינות”.

תוכנת הריגול פגסוס הישראלית על אייפון | צילום: שאטרסטוק

באוקטובר שנה שעברה שלחה אפל הודעות אזהרה זהות לכמה עיתונאים ופוליטיקאים בהודו. בדיקה של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל לאחר מכן, העלתה כי תוכנת הריגול הפולשנית הישראלית “פגסוס” הצליחה לחדור למכשירי הטלפון של עיתונאים בולטים במדינה.

בהודעת אפל למשתמשים נטען כי אין באפשרותה לספק מידע נוסף על הסיבות שגרמו לה לשלוח את ההודעה, מכיוון שזה עשוי לעזור להאקרים להתאים את ניסיונות התקיפה שלהם בעתיד בתקווה שלא יעלו עליהם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה