חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוריקן מילטון מאיים על הכלכלה: נזק פוטנציאלי של עד 175 מיליארד דולר

הערכות מוקדמות מצביעות על פגיעה משמעותית בצמיחה הכלכלית ובנזק ישיר לתשתיות, בעקבות אחת הסופות ההרסניות ביותר בארה”ב • לפי הערכות אנליסטים בוול סטריט, דוח המשרות של אוקטובר עלול להיות מושפע משמעותית, כאשר הפגיעה הכלכלית המרכזית תהיה באזור טמפה, אחד מהאזורים המאוכלסים ביותר בפלורידה

הוריקן בפלורידה | צילום: שאטרסטוק

הוריקן מילטון, צפוי להכות בעוצמה רבה בחוף המפרץ של פלורידה, ועשוי לגרום לנזק כלכלי עצום. לפי הערכות ראשוניות של אנליסטים מובילים בוול סטריט, הנזק שעלול להיגרם מהסופה נאמד בכ-50 עד 175 מיליארד דולר בתרחיש הקיצוני ביותר. בנוסף לנזק הישיר, הסופה צפויה להשפיע על שוק העבודה המקומי, הוצאות הצרכנים ועל מחירי המזון בכל רחבי ארה”ב.

הוריקן מילטון, אשר התחזק לאחרונה לדרגה 5, מתקרב במהירות לחוף המפרץ של פלורידה. על פי תחזיות, ההוריקן צפוי להגיע לחוף ברביעי בלילה, כשהוא עלול להגיע בעיקר לאזור טמפה. לפי הדיווחים בארה”ב, במהלך 24 השעות האחרונות, רוחות הכוח הטרופיות של הסערה התרחבו באופן מדאיג, מ-80 מיילים ל-140 מיילים ממרכז הסערה, דבר שמצביע על כך שהשפעותיה עלולות להיות הרות אסון ולהשפיע על שטח רחב בהרבה מהצפוי.

גורמים רשמיים מזהירים שההוריקן עלול להיות אחד הסופות ההרסניות ביותר שתועדו בהיסטוריה של האזור. עם הגלים הגבוהים שמצפים להגיע יחד עם הרוחות החזקות, יש חשש כבד לגבי הנזק שיגרם לבתים ולתשתיות.

שכונה בפלורידה | צילום: שאטרסטוק

התחזיות הפיננסיות מתארות תמונה קודרת: דוח המשרות של אוקטובר עלול להיות מושפע משמעותית, כאשר הפגיעה הכלכלית המרכזית תהיה באזור טמפה, אחד מהאזורים המאוכלסים ביותר בפלורידה. בנוסף, ההשפעה של מילטון תצטרף לנזק שכבר גרם הוריקן הלן רק שבועיים קודם לכן, אשר הותיר אחריו הרס בשווי של כ-11 מיליארד דולר.

הכלכלנים מזהירים שהוריקן מילטון עלול לגרום להפסדים שוברי שיאים. בעוד שהסופה צפויה להיחלש מעט לפני שתגיע לקרקע, הפגיעה בטמפה והאזור עלולה להוביל לנזק ישיר לרכוש ולתשתיות, עם עלייה בצפי להפסדים בתחום הביטוח. אנליסטים צופים כי ההפסדים לתוכנית הביטוח הלאומית לשיטפונות יעמדו על קרוב ל-2 מיליארד דולר.

השוואה להוריקנים קודמים מציירת תמונה מדאיגה: הוריקן איאן, שפגע בפורט מאיירס ב-2022, גרם להפסדים של מעל ל-50 מיליארד דולר. עם זאת, הפגיעה האפשרית של מילטון בטמפה, במידה ותתממש, עשויה לגרום להפסדים גבוהים אף יותר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן