חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הושגה פשרה: ג’ונסון אנד ג’ונסון תשלם 75 מיליון דולר למדינת מיסיסיפי

הושג הסדר בשל תביעת הגנת הצרכן שהגישה מדינת מיסיסיפי נגד חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון סרטן בטענה כי מוצרי טלק של החברה גורמים לסרטן • בשנת 2023, ענקית הפארמה הודיעה כי תשלם 8.9 מיליארד דולר להסדרת התביעות הרבות נגדה

אבקת טלק לתינוקות של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון | צילום: שאטרסטוק

חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון תשלם 75 מיליון דולר כדי ליישב תביעה להגנת הצרכן שהגישה מדינת מיסיסיפי בשל אבקת תינוקות מבוססת טלק של החברה, זאת על מנת להימנע מהליכים משפטיים שבהם ביקשה המדינה עד 6 מיליארד דולר, כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

המדינה תבעה את חברת התמרוקים מכיוון שלא הזהירה את הצרכנים מפני סיכוני הסרטן לכאורה של האבקה במשך כמעט 50 שנה. ההסדר מגיע כאשר יצרנית מוצרי הבריאות וההיגיינה הגדולה בעולם מנהלת מספר הולך וגדל של תביעות המאשימות אותה בהסתרת הסיכונים של המוצר, לאחר שני ניסיונות כושלים להשתמש בבתי המשפט לפשיטת רגל כדי לכפות פשרה על משתמשים לשעבר.

ההסכם בא בעקבות הסכמתה של ג’ונסון אנד גו’נסון בינואר לשלם 700 מיליון דולר כדי לפתור חקירה של 42 מדינות בארה”ב לטענות ש-J&J שיווקה שלא כדין את אבקת התינוקות שלה מבוססת טלק, בכך שלא הזהירה מפני סיכוני סרטן אפשריים. ההסדר של מדינת מיסיסיפי לא היה מכוסה בהסכם הזה.

בשנת 2023, ג’ונסון אנד ג’ונסון הודיעה כי תשלם 8.9 מיליארד דולר ב-25 השנים הבאות כדי להסדיר עשרות אלפי תביעות שלפיהן אבקת הטלק לתינוקות שלה ומוצרי טלק נוספים גורמים לסרטן. עם זאת לדברי החברה, הטענות נגד המוצרים אינן מבוססות מדעית.

ג’ונסון אנד גו’נסון (J&J) טוענת בבתי המשפט כי המוצרים המבוססים על טלק אינם גורמים לסרטן וכי היא משווקת את אבקת התינוקות שלה כראוי כבר יותר ממאה שנה. עוד היא מסרה כי הרגולטור האמריקאי לא דרשה ממנה לפרסם אזהרת הסרטן על הבקבוק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה