חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזהב זינק לשיא חדש – למה זה קורה?

הזהב הגיע לשיא של 2,557 דולר, העלייה מונעת מחששות אינפלציה והורדות ריבית צפויות • הזהב ממשיך לעלות ברקע נתוני אינפלציה בארה״ב המחזקים את הפחתת הריבית הקרובה של הפד

מטילי זהב | צילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר מחיר הזהב הגיע לשיאים חדשים של 2,557 לאונקייה לאחר שנתוני משרד העבודה חיזקו את הציפייה שהפדרל ריזרב (הפד) ככל הנראה יוריד את הריבית בשבוע הבא.

משרד העבודה האמריקני חשף כי תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע עלו כצפוי, ועלו מעל לקריאה של השבוע הקודם. נתונים אחרים הראו כי המחירים שמשלמים היצרנים, הידועים כאינפלציית מפעלים, עלו מעל ההערכות בשל עלויות גבוהות יותר בשירותים.

הזהב ממשיך להחזיק מעל הרף המכריע של 2,527 דולר, ונהנה מחששות אינפלציוניים וציפיות סביב מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב בארה”ב.

הנתונים האחרונים של מדד המחירים ליצרן בארה”ב (PPI), שפורסמו מוקדם יותר היום, הראו עלייה של 0.2%, תואמת את ציפיות השוק אך עדיין מסמנת לחצים אינפלציוניים מתמשכים. מדד ה-Core PPI, שאינו כולל מזון ואנרגיה, עלה ב-0.3%, מעט גבוה מהתחזיות של 0.2%.

השווקים מתמחרים כעת קיצוץ של רבע אחוז (25 נקודות בסיס) בפגישה הקרובה, אך הסיכוי לאינפלציה גבוהה יותר עשוי להגביל את מהירות הפחתת הריבית. תשואות גבוהות יותר של משרד האוצר האמריקאי, בתורן, מפעילות לחץ מסוים על הזהב כנכס שאינו מניב.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן