חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החברה היקרה בעולם: כמה מרוויחים עובדי אנבידיה?

השבוע חברת אנבידיה הפכה לחברה היקרה בעולם כשהדיחה את מיקרוסופט מהפסגה וכבשה את המקום הראשון - מתחילת השנה המניה זינקה ב-167% • העבודה בחברה הפכה לפופולרית במיוחד: לפי פלטפורמת המשרות Handshake, התקבלו פי שבע פניות להתמחות בינואר 2024 בהשוואה לחודש המקביל אשתקד

חברת אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

מתחילת 2024 מניית אנבידיה זינקה ב-167%. בחמש השנים האחרונות, היא זינקה בשיעור מרשים של 3,450%. בהתחשב בנתונים הללו, קל להבין מדוע עובדי אנבידיה רבים שהצטרפו לחברה לפני חמש שנים או יותר הם ככל הנראה מיליונרים כיום. בנוסף, מנהלים רבים בדרג הביניים באנבידיה מרוויחים על פי הדיווחים יותר ממיליון דולר בשנה, הודות לעלייה הכוללת במניות החברה.

צמיחתה של אנבידיה יצרה מבול של מיליונרים בתוך החברה ומחוצה לה. מניית חברת השבבים עולה גם בקרב עובדים פוטנציאליים, שעבורם משרה בחברה מדורגת בין המקומות המבוקשים ביותר בטכנולוגיה.

מנכ”ל החברה ג’נסן הואנג קיבל תוספת שכר של 60% בשנת הכספים הקודמת, והתגמול שלו הגיע ל-34.2 מיליון דולר מכיוון ששווי השוק של אנבידיה הוא כעת 3.2 טריליון דולר. אולם, לפי דיווחים בחו”ל לא כולם מיליונרים, חלקם מרוויחים סכום מכובד של 250,000 דולר בשנה למשרה של מהנדס זוטר ועיקר הרווחים מגיעים לעובדים שגם מושקעים בחברה בעצמם. 

ג’נסן הואנג, מנכ”ל Nvidia | צילום: שאטרסטוק

בניגוד לחברות טכנולוגיה שמיליונים משתמשים במוצרים שלהן מדי יום – אפל, טסלה, מטא וגוגל – אנבידיה התחילה כשם לא שם מוכר. 30,000 עובדי החברה, המכנים את עצמם “Nvidians”, נוטים להחזיק בשילוב של כישורי הנדסה שקשה למצוא אותם.

החיפושים אחר תפקידים בחברה עלו במהירות בפלטפורמת חיפוש העבודה Indeed בזמן שהם השתטחו או ירדו בקרב חברות טכנולוגיה גדולות אחרות. לפי הוול סטריט ג’ורנל, מכללות אמריקאיות רבות מציינות סטודנטים מתייחסים כעת לאנבידיה כאל עבודה חלומית, והחברה קיבלה פי שבע פניות להתמחות בינואר 2024 בהשוואה לינואר 2023, לפי Handshake, פלטפורמת משרות בתחילת הקריירה.

עקפה את מיקרוסופט: אנבידיה הפכה לחברה היקרה בעולם

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן