חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החברה המרכזית הודיעה על התייקרות המשקאות הקלים, מוצרי טרה ומותגי הייבוא

מחר תחול עלייה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח. ב"טרה" בחרו לנצל את המומנטום ולייקר את כלל מוצריה - העליות בשיעור של עד 4.5% - פחות מהייקור שקבעו הרגולטורים על המוצרים שבפיקוח

"טרה" השייכת לחברה המרכזית למשקאות | צילום: פלאש 90

2024 ועדין פקידים, עסקנים ואינטרסנטים קובעים את מחירי מוצרי המזון המפוקחים. הפיקוח על המחירים, שבמצע הבחירות שלו שר הכלכלה ניר ברקת הבטיח שיבטל, גורם לשיבושים בשוק ולמחסור במוצרי בסיס זולים.

כעת החברה המרכזית, החולשת על מותגים פופולריים, ובראשם קוקה קולה, מייקרת את המשקאות הללו ב-4.5%, ללא כל סיבה נראית לעין. עוד יתייקרו מהקטגוריה הזו קולה זירו, דיאט קולה, ספרייט לסוגיו, פאנטה, פיוז טי, מיצי פריגת ונביעות.

את מותגי הייבוא הפופולריים שלה – בירות ויינשטאפן, 1663 ואסטריאה היא מייקרת ב-2%, כמו גם את קרלסברג וגינס.
החברה המרכזית, המחזיקה גם ב”טרה” מייקרת את החלב המועשר ב-4.46% את הגבינות בכ-4.5% והיוגורטים של המותג מולר ב-2.9%-4.5%.

חלב | צילום: שאטרסטוק

מאחורי הקלעים משרד הכלכלה מנהל מאבקים עם חברות המשקאות מזה כשנה. בדיוק לפני שנה הודיעו חברות המשקאות על כוונתן לייקר את המחירים – צעד שנענה בניסיון אכיפה של הרשות להגנת הצרכן, לפי סעיף “הפעלת השפעה לא הוגנת” – בשל העובדה ששלוש החברות הגדולות הודיעו במקביל על ייקור מוצריהן.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהצעד הזה לא הבשיל ניסה שר הכלכלה לדבר אל ליבן ואף נדמה היה שהשיג הסכמה של החברה שלא לייקר את מוצריה. אך כעת החברה מפתיעה בפרסום זה ומייקרת את המוצרים באופן גורף ומיידי, אחרי שגם “הביוש הרגולטורי” שהבטיח השר ברקת לא הועיל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן