חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החברות הגדולות נוטשות את קליפורניה: גם ענקית הנפט שברון תעביר את המטה מהמדינה

אחרי שאילון מאסק הודיע כי יעביר את החברות שבבעלותו מקליפורניה ליוסטון, עכשיו מגיעה גם ענקית הנפט, שמחזיקה גם במאגר "לוויתן" בארץ, ומדווחת כי לראשונה מאז 100 שנות קיומה, משרדיה יועברו מחוץ לקליפורניה

חברת שברון | צילום: שאטרסטוק

מגמת עזיבת קליפורניה נמשכת: שברון, ענקית הנפט והגז, אחת השותפות המחזיקה גם במאגר “לוויתן” בארץ, הודיעה כי  תעביר את משרדי החברה מסן רמו שבקליפורניה ליוסטון. זו תהיה הפעם הראשונה שבסיסה של שברון יהיה מחוץ לקליפורניה מאז הקמתה לפני יותר ממאה שנה.

יו”ר ומנכ”ל שברון, מייק וירט’ וסגן היו”ר מארק נלסון, יעברו ליוסטון עד סוף 2024, בעוד שפעילויות תאגידיות אחרות יעברו באופן הדרגתי במהלך חמש השנים הקרובות. שברון, ענקית הנפט, מעסיקה כ-2,000 עובדים שבסיסם בסן רמון בקליפורניה וכ-7,000 באזור יוסטון.

החברה הוסיפה כי חלק מהתפקידים יישארו במשרדי סן רמון בקליפורניה, בעלי המשרות הנחוצים לתמיכה בשדות הנפט הגולמי, המתקנים הטכניים ושני בתי הזיקוק, המספקים דלק ליותר מ-1,800 תחנות בקליפורניה.

מעבר שברון ליוסטון ויציאתה מקליפורניה מגיע כהמשך מגמה שהסתמנה כבר מזמן בקרב החברות הגדולות בארה”ב, עלויות התפעול הגבוהות וחוסר היכולת לציית לחוקי הרגולציה הנוקשים בקליפורניה, הובילו יותר ויותר חברות לעזוב את המדינה.

חברת גז ונפט, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

גם אילון מאסק, הבעלים של טסלה, הכריז בחודש שעבר כי החברות שבבעלותו ספייס איקס ו- X שהייתה בעבר טוויטר, יעברו מקליפורניה לטקסס. המעבר של מאסק הוכרז בעקבות התנגדותו לחוק הבטיחות של קליפורניה, מבחינת המיליארדר מדובר בחוק שהיווה את הקש האחרון ששבר את גב הגמל, על פי חוק זה, על מחוזות בתי הספר תיאסר הדרישה מהמורים להודיע אם ילד רוצה להיות מזוהה לפי מגדר אחר.

שברון לא פירטה מהי סיבת המעבר אך מדובר בחברה הנתונה לתביעות משפטיות רבות בגין נזקי סביבה ובריאות הציבור. כך בספטמבר האחרון תבעה מדינת קליפורניה את שברון וארבע חברות נפט גדולות נוספות על דפוס חוזר של הונאת הציבור בשל הסיכונים הקיימים בדלקים וגרימת נזקים של מיליארדי דולרים לסביבה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן