חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החופשה ביוון תתייקר: התיירים בהפלגות הנופש לאיים יחויבו בתשלום עמלות

כדי להתמודד עם מספרי השיא של התיירים ליוון הממשלה היוונית החליטה לנקוט בצעדים מגבילים בעיקר מול תיירות ההפלגות לאיים • העמלות באיים הפופולריים יותר כמו מיקונוס וסנטוריני יהיו גבוהות יותר • בנוסף, יוון החליטה על הרחבת "ויזת הזהב" עבור משקיעים זרים שמוכנים להשקיע מאות אלפי אירו בסטארטאפים מקומיים  

הפלגה ביוון | צילום: שאטרסטוק

גם יוון נוקטת צעדים נגד “תיירות היתר” במדינה במטרה להפחית את ההשפעות השליליות של עודף המבקרים הנוהרים למדינת האיים במספרי שיא מאז נפתח העידן שלאחר מגיפת הקורונה. ממשלת יוון מודאגת בעיקר מזרם המבקרים הפוקדים את המדינה בהפלגות הנופש לאיים ולכן החליטה על הטלת עמלות, כך הודיע ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ביום שבת במהלך נאומו השנתי ביריד הבינלאומי בסלוניקי.

הנוסעים שיגיעו בשייט לנמלי יוון יחוייבו בתשלום עמלות וככל שמדובר באיים פופולריים יותר כמו סנטוריני ומיקונוס, כך יעלה גובה העמלה שתגבה מהנוסעים. עוד מס תיירות שיעלה בקרוב ביוון הוא מס מלונות או מס לינה, המס שישלמו התיירים יעלה בתקופת התיירות שבין החודשים אפריל עד אוקטובר. ראש ממשלת יוון הדגיש את בעיית תיירות היתר כבר ביוני בריאיון ל”בלומברג” והכריז על תוכניות להגביל את ההפלגות באיים הפופולריים ביוון החל משנת 2025.

יוון | צילום: שאטרסטוק

מספר המבקרים ביוון ב-2023 עמד על 36.1 מיליון והכניסות למדינה עלו ב-16% ל-11.6 מיליון במחצית הראשונה של 2024, כך על פי הנתונים העדכניים של הבנק המרכזי של יוון. מגזר התיירות תורם כ-20% לכלכלת יוון, שיעור ניכר שמצביע על חשיבותו של ענף התיירות במדינה.

לצד החלטותיה של יוון באשר להגבלת התיירות העודפת, ממשלת יוון החליטה על הרחבת “ויזת הזהב” שהיא מעניקה למשקיעים שמוכנים להשקיע לפחות 250 אלף אירו, 227 אלף דולר בסטארט-אפים יווניים.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן