חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החל מה-1 בינואר 2025: כל טיפ שיקבל מלצר במסעדה יהיה מחוייב בתשלום מע”מ

רשות המיסים החליטה להוציא לפועל את ההנחיה החדשה ולבצע את פעולות האכיפה על עסקאות שיבוצעו החל מינואר 2025 • רשות המיסים: תשר הוא חלק מהתמורה שמשלם הלקוח בגין השירות ולכן הוא מחייב את בית העסק בתשלום מע"מ

מסעדה בת"א, נחלת בנימין | צילום: שאטרסטוק

בקרוב רשות המיסים תגבה מע”מ על כל טיפ שיקבלו המלצרים: רשות המיסים הוציאה היום (שני) הבהרה לפייה ההנחיה בדבר הטלת מע”מ על תשלום התשר, “הטיפ”, המשלום למלצרים במסעדות תצא לדרך החל מה-1 בינואר 2025.

ברשות המיסים מציינים כי החבות במס על תקבול התשר יבוצעו על העסקאות החל מינואר 2025 לאחר שנערכה פגישה עם נציגות הלשכות המקצועיות והמסעדנים המתנגדים למהלך.

“לעמדתנו תשלום התשר בגין השירות של בית העסק הניתן על ידי עובדיו, הוא תקבול המהווה חלק מהתמורה בגין השירות ולכן התשר גם הוא חייב במע”מ. על בתי העסק להתנהל על פי החוק ולשלם את המע”מ וכך תהיה פעילות אכיפה בנושא התשר המשולם לבית העסק”, הצהירה רשות המיסים.

ההבהרה של רשות המיסים בדבר כוונתה לגבות מס על טיפים של מלצרים מסיימת מחלוקת ארוכת-שנים סביב שאלת המע”מ על הטיפים. המחלוקת בנושא החלה בשנת 2019 אז נכנסה לתוקף הקביעה של בית הדין לעבודה בנוגע למיסוי הטיפים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן