חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היסטוריה במקסיקו: קלאודיה שיינבאום היא הנשיאה הראשונה אי פעם במדינה

קלאודיה שיינבאום זכתה בבחירות לנשיאות מקסיקו ובכך תהפוך לנשיאה הראשונה אי פעם במדינה • על היחסים עם ארה"ב אמרה "יהיו יחסי ידידות, כבוד הדדי ושוויון, כפי שהיה עד עכשיו. ותמיד נגן על מקסיקנים שמוצאים את עצמם בצד השני של הגבול"

האישה שעשתה היסטוריה, קלאודיה שיינבאום | צילום: שאטרסטוק

מדענית האקלים מגוש השמאל ד”ר קלאודיה שיינבאום בת ה-61, ממוצא יהודי, לשעבר ראש עיריית מקסיקו סיטי השיגה מספיק קולות כדי להפוך לנשיאה הראשונה אי פעם במדינה הלטינית. 

מועמדת מפלגת השלטון זכתה ב58%-60% מהקולות בבחירות וגברה על יריבתה בדרך להיות האישה הראשונה המנהיגה את המדינה, כך לפי תוצאות ראשוניות שפורסמו הבוקר (שני) על ידי מכון הבחירות במדינה. לאחר ששלטה בסקרים במשך חודשים, ניצחה שיינבאום את אשת העסקים מגוש המרכז-ימין קוצ’יטל גאלבז, בהצבעה המרשימה.

“נשמור על החלוקה הנדרשת בין הכוח הכלכלי לכוח הפוליטי. תמיד נגן ונפעל למען האינטרס האולטימטיבי של תושבי מקסיקו ושל האומה”, אמרה שיינבאום לאחר פרסום התוצאות הראשוניות. 

הנשיאה החדשה גם דיברה על חזונה לגבי היחסים הרופפים עם השכנה האמריקאית “עם ארה”ב, יהיו יחסי ידידות, כבוד הדדי ושוויון, כפי שהיה עד עכשיו. ותמיד נגן על מקסיקנים שמוצאים את עצמם בצד השני של הגבול”, אמרה.

הממשלה החדשה של מקסיקו תתמודד עם מציאות פיסקלית ומבנית משמעותית, שתדרוש איזון בין תוכניות השקעה, תוכניות הרווחה היקרות  וגם חברת הנפט הממשלתית Pemex שנאבקת תחת רמות חובות עולות וייצור נפט נמוך מהצפוי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה