חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההיערכות למתקפה איראנית מחודשת: אלו המוצרים המומלצים לשעת חירום

בשל המתיחות הביטחונית והחשש ממתקפה איראנית, משרד הכלכלה פרסם את רשתות המזון שיפעלו במצב חירום ואת רשימת המזון המומלצת שיש להצטייד בה בממ"ד • לפני שתמהרו לסופר הקרוב, הנה מה שאתם צריכים לדעת

קניות בסופר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בצל המתיחות הביטחונית וחשש מהסלמה מול איראן, רבים מהישראלים מיהרו בשבועות האחרונים לאגור מזון לקראת החג ולמקרה חירום. אולם, משרד הכלכלה מרגיע ומדגיש כי אין צורך באגירה מוגזמת. “הרשתות הונחו למלא את המדפים בהתאם לצרכים”, נמסר מהמשרד. “מלאי המזון האסטרטגי של המדינה עודכן, הוגדלו כמויות מלאי החירום והוספו מוצרים”.

מאות סניפים של רשתות שיווק ברחבי הארץ מופו, נבדקו ויופעלו גם תחת אש, בכפוף להנחיות פיקוד העורף. סניפים אלו יספקו מזון ומוצרי צריכה חיוניים. את הרשימה המעודכנת של “סניפי הברזל” ניתן למצוא כאן.

כמו כן, משרד הכלכלה פרסם רשימת מוצרי מזון מומלצים להצטיידות לעת חירום. הרשימה כוללת בין היתר: טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה וקפה.

למרות הבטחות משרד הכלכלה וההנחיות להצטיידות במלאי מזון מוגבל, ישנם חששות לגבי מוכנותה של ישראל למצב חירום ממושך. אלו השאלות שנותרו פתוחות: מה יקרה אם המלחמה תתארך מעבר לציפיות? האם מלאי המזון יספיקו? והאם רשתות המזון ינצלו את המצב הרגיש כדי להעלות מחירים?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה