חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבורסה בת”א: הירידות בניו-יורק גברו על הבשורה של פיץ’

מדד הבנקים איבד אתמול (שלישי) 2.2%. הירידות בניו יורק, גם במניות הדואליות, מבשרות פתיחה שלילית היום בתל אביב • חברות הנדל"ן רשמו ירידות חזקות והשקל נחלש, כך עולה מסקירת הבורסה בת"א

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

הבורסה בתל אביב נסגרה אתמול (שלישי) בירידות שערים. משעות הצהריים, כשפורסמה ההחלטה של פיץ’ שמשאירה על כנה את דירוג האשראי של ישראל, נראה היה שהמגמה משתנה. אך לקראת הסגירה בתל אביב נפתח המסחר בניו יורק בירידות שערים שהחזירו את מגמת הירידה.

מדד ת”א-35 ירד בכ-1.7% בהשפעת המניות הדואליות הגדולות, נייס (2.3%-), טבע (1.6%-), נובה (2.5%-) וטאואר (1.7%-), לצד הבנקים הגדולים. כך עולה מסקירת מחלקת המסחר של הבורסה לניירות ערך בת”א. מדד ת”א-125 ירד בכ-1.5%.

בלטו בין היורדות בת”א-125: זפירוס (5.2%-), אקויטל (4.7%-) ואקרו (4.3%-). לעומת זאת, רבוע כחול נדל”ן עלתה 3.2% ואופקו 3%. מדד ת”א בנקים-5 ירד אתמול (שלישי) בכ-2.2%, כשהפועלים ודיסקונט איבדו כ-2.5% ולאומי כ-1.8%.
מדדי הנדל”ן נסחרו גם הם במגמה שלילית ורשמו ירידה ממוצעת של יותר מ-2%.

מדד ת”א נדל”ן ירד 1.9% בהובלת חברות הנדל”ן המניב: ביג (3.1%-), עזריאלי (2.4%-), אלוני חץ (2.7%-) ואיירפורט סיטי (1.8%-). ת”א בנייה איבד כ-2.4% ובין אלו שתרמו לכך היו אאורה (3.4%-), ישראל קנדה (2.4%-), אפריקה מגורים (3.4%-) וקבוצת אשטרום (2.3%-).

סוכנות הדירוג פיץ’ | צילום: שאטרסטוק

השקל נחלש גם אחרי הסגירה
כאמור, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, פיץ’, פרסמה את החלטה על דירוג האשראי, חודש לאחר החלטת מוד’יס להוריד את דירוגה של ישראל. פיץ’ שהציבה את ישראל באוקטובר האחרון תחת “מעקב שלילי” החליטה להותיר את הדירוג של ישראל ללא שינוי ברמה של A+, אך עדכנה את התחזית שלה מ”יציבה” ל”שלילית”.

השקל נחלש מול הדולר בשעות האחרונות של המסחר, לאחר יום קודם של התחזקות השקל. השער היציג של הדולר נותר ללא שינוי (3.663) אך עלה לאחר מכן במסחר בין הבנקים וכעת נסחר סביב 3.72 שקלים. גם האירו מתחזק ושערו הבין בנקאי נע סביב 4 שקלים.

ירידות השערים מעבר לים נמשכות בשעות הערב כשמדד הנאסד”ק יורד בכ-1.2%, מדד S&P 500 והדאו ג’ונס יורדים כ-1%. כל המניות הדואליות הגדולות נסחרות במגמה שלילית ומורות על פתיחה שלילית מחר בת”א. מניית גן שמואל, שזינקה אתמול 16.8% במחזור גבוה, הוסיפה היום עוד 5% במחזור גבוה יחסית. אל על המשיכה לרדת היום (3.8%-) במחזור גבוה יחסית, יום אחרי שריכזה את המחזור הגבוה ביותר, תוך ירידה של כ-7.5.

הזינוק של טופ מערכות התמתן
בשוק איגרות החוב הקונצרניות רשמו היום מדדי התל-בונד ירידות של עד רבע אחוז.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה