חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הישג: ישראל במקום ה-6 ברשימת המדינות שבהן העובדים הכי מרוצים

חברת המחקר גאלופ פרסמה את תוצאות דו"ח מצב העובדים לשנת 2024: ישראל ממוקמת באמצע בין מדינות אירופה השולטות ברשימת עשר המדינות המובילות בתחושת השגשוג של העובדים • באיזו מדינה הכי משתלם לעבוד?

כלכלת ישראל | צילום: שאטרסטוק

ישראל בין עשר המדינות שבהן יש הכי הרבה עובדים מרוצים: דוח מיוחד על מצב העובדים חושף פרטים מעניינים על מדינות שבהן העובדים מרגישים תחושת שגוש לעומת מדינות שבהן העובדים חשים תחושת סבל. מבין עשר המדינות המובילות, ישראל ממוקמת במקום ה-6 עם שיעור של  69% מהנשאלים שהודו שהם משגשגים במקום העבודה, כך על פי מחקר התעסוקה החדש של חברת המחקר גאלופ. המדינה המובילה שבה נמצא שיעור העובדים המשגשגים הגבוה ביותר היא פינלנד עם 83% מהנשאלים, במקום השני ניצבה דנמרק עם 77% ואחריה איסלנד.

ישראל ממוקמת במקום המכובד בין מדינות סקנדינביה, שבדיה לפניה עם שיעור של 70% ונורבגיה ממוקמת במקום ה-7 אחרי ישראל עם 67% עובדים משגשגים. עוד בין עשר המדינות המובילות, קוסטה ריקה, בלגיה ואוסטרליה.
בחברת המחקר מתייחסים לישראל כחריגה מאוד בנוף המזרח תיכון ומציינים כי האזור רשם את האחוז הגבוה ביותר של עובדים שחווים לחץ יומיומי.  52% מהנשאלים במזרח התיכון ובצפון אפריקה דיווחו על לחץ ומצוקה במקום העבודה, לעומת 39% בלבד שדיווחו על כך בישראל.

עוד על פי דוח העבודה לשנת 2024, העובדים המשגשגים מדווחים על פחות בעיות בריאותיות, פחות דאגות, מתח, עצב, בדידות, דיכאון וכעס. המחקר ביקש לבחון את מצב הבריאות הנפשית ואת רווחת העובד. באופן לא מפתיע ברשימת עשר המדינות המובילות בשגשוג העובדים בולטות במיוחד מדינות אירופה, העובדים ביבשת ידועים בתנאי עבודה טובים, זכויות עובדים נרחבות ובמנגנונים חזקים המגנים על העובדים במדינות אלה. לעומת זאת, ארה”ב מדורגת הרבה יותר נמוך מבחינת ההגנות שהיא מפעילה על העובדים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן