חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את שוק השכירות הכי יקר בעולם: במונקו דירת שני חדרים ב-30 אלף דולר בחודש

מונקו המדינה השנייה הכי קטנה בעולם מציגה את שוק השכירות הכי יקר כאשר המחיר ההתחלתי לדירת 100 מ"ר עומד על כ-19 אלף דולר - כפול ממחיר ההתחלתי לדירה באותו גודל בלונדון • מדיניות המס של מונקו מושכת אליה זרים מכל העולם שמוכנים להשקיע מיליוני דולרים על שכירות בנסיכות הקטנה

מונקו | צילום: שאטרסטוק

נסיכות מונקו, בין המדינות הקטנות ביותר בעולם, יצרה את שוק השכירות היקר ביותר למגורים בעולם. על פי ניתוח שפורסם ב”וול סטריט ג’ורנל” שוק השכירות של מונקו הוא ייחודי ביוקרתו כאשר התושבים מוכנים לשלם מיליוני דולרים על שכר דירה שנתי.

מונקו שוכנת בריביירה הצרפתית, בקרבת הגבול של צרפת עם איטליה והיא נמצאת במקום השני בעולם, אחרי הוותיקן, ברשימת המדינות העצמאיות בעלות השטח הקטן ביותר.

עם תקציב של 30 אלף דולר בחודש, אפשר לשכור דירת יוקרה במנהטן בשטח של כ-280 מ”ר עם שלושה חדרי שינה מול הסנטרל פארק, באותו תקציב בדיוק של 30 אלף דולר במונקו אפשר לשכור דירת שני חדרים צנועה בשטח של כ-100 מ”ר עם מטבח קטן במיקום יפה ליד קינו דה מונטה קרלו.

נסיכות מונקו | צילום: שאטרסטוק

דמי השכירות במונקו מתחילים במחיר של יותר מ-19 אלף דולר בחודש, מחיר הגבוה ב-36% לעומת דמי השכירות בהונג קונג שהגיעה למקום השני בדמי השכירות, וכפליים משכר הדירה בלונדון.

על פי בדיקה שבוצעה עבור דירה בגודל 100 מ”ר בשכונות היוקרתיות, מונקו ממוקמת במקום הראשון עם דמי שכירות של כ-19 אלף דולר, הונג קונג אחריה עם 14 אלף דולר באותה קטגוריה של דירות יוקרה, סינגפור עם שכר דירה של כ-10 אלף דולר לדירת יוקרה בגודל של כ-100 מ”ר.

עוד באותה קטגוריה, לונדון עם שכר דירה של כ-9,500 דולר בחודש, ג’נבה עם שר דירה של 9,300 דולר בחודש, ניו יורק עם 9,200 בחודש, לוס אנג’לס – שכר דירה של 8,300 דולר, פריז עם שכר דירה של 7,700 דולר, שנחאי 7,400 דולר ואחרונה במדרג סידני שבאוסטרליה עם דמי שכירות של 7,100 דולר. כך על פי בדיקה שנערכה עבור הוול סטריט ג’ורנל על ידי Knight Frank, חברת הנדל”ן שערכה מחקר על מגמות בינלאומיות בשוק הנדל”ן.

דירת פנטהאוז ב-268 אלף דולר בחודש
שוק השכירות העשיר של מונקו מתייחס גם לנכונות של התושבים לשכור דירות יוקרה גדולות יותר כולל שירותי קונסיירז’ ושירותים אחרים ברמת מלון, דירות כאלה יכולות להגיע למחיר של 100 אלף דולר בחודש. עבור חלק מהפנטהאוזים והטריפלקסים מחירי השכירות מגיעים ל-280 אלף דולר בחודש.

מחירי השכירות הגבוהים ביותר במונקו נמצאים במתחמים החדשים או בבניינים ההיסטוריים המשופצים. דירת שלושה חדרים בשטח של 320 מ”ר הממוקמת בבניין מפואר משנות ה-80 ששופץ בשנת 2021, מוצע בשכר דירה חודשי של 99 אלף דולר, דוגמה נוספת, יחידת דיור בשטח של 255 מ”ר עם ארבעה חדרי שינה בקומה ה-31 של גורד שחקים יוקרתי שבנייתו הסתיימה ב-2015, דמי השכירות עומדים על 48 אלף דולר בחודש. מי שירצה דירות גדולות במיוחד כמו פנטהאוז או אחוזה בגודל של כ-770 מ”ר, מחיר השכירות עומד על 268 אלף דולר בחודש.

נדל”ן במונקו | צילום: שאטרסטוק

מה מושך את העשירים לשכירות במונקו? ככל הנראה מדיניות המס מהווה מוקד למשיכה, השקעת סכומי עתק בשכירות מעלה את השאלה מדוע לא לקנות את הדירה אם העלויות ממלא גבוהות מידי, מסתבר כי שכירת דירה במונקו היא לעיתים שלב ראשון ברכישת תושבות במדינה.

הטבות המס לעיתים כרוכות בהוכחה של הסכם שכירות לשנה אחת והפקדה של מינימום 500 אלף אירו בבנק מקומי לפני תחילת התהליך. מכיוון שאין ערובה שהבקשה תתקבל או תחודש בעתיד, שכירת דירה במונקו היא פשוטה יותר, מהירה והרבה פחות מסוכנת ממהלך של קניית דירה.

בשנת 2023 אוכלוסיית מונקו מנתה 38,367 תושבים ורק רבע מהם הם באמת אזרחי המדינה, מספר הזרים המחפשים תושבות בדרך כלל עולה מאז שנת 2000, כך על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של מונוקו. בשנים האחרונות התרחב שוק השכרת דירות היוקרה כדי לענות על הביקושים הגוברים מצד הזרים.

המועמדים לתושבות מתחייבים לבלות יותר זמן במונקו יותר מבכל מקום אחר, מונקו צריכה להיות הבסיס המרכזי למגורים ואין דרך לזייף מגורים באזור אחר כאשר מגישים בקשה לתושבות. הרצון לנצל הטבות מס דוחף הרבה מאוד זרים להשיג תושבות. אזרחים אמריקאיים חייבים במס על הכנסה בעולם ללא קשר למקום המגורים, כך שהם עשויים להרוויח הכי פחות מרכישת תושבות.

מונקו משמשת מקלט מס לאזרחי מדינות רבות בעולם, כאשר אין גביית מס הכנסה. הכלכלה של מונקו נהנית מהכנסות גבוהות מהקזינו, מה שהופך אותה לאחת המדינות העשירות בעולם ומאפשר לה להנהיג מדיניות מס מקילה כאשר אין לה צורך בגביית מיסים מהתושבים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה