חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלוואי על הישראלים: איפה בעלי דירות מציעים חודש שכירות בחינם?

למרות העלייה במחירי השכירות בעולם ובארה"ב בפרט עדיין יש לא מעט ערים אמריקניות שבהן בעלי הדירות מנסים לתת הטבות ומבצעים לשוכרים רק כדי לא להיתקע עם דירה ריקה • למה זה קורה?

בניין דירות טיפוסי בפרברי ארה"ב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בזמן שברחבי העולם מחירי השכירות מזנקים ומכבידים על השוכרים, נראה כי יש לא מעט ערים בארה”ב שבהן לשוכרים יש הרבה יותר כוח מיקוח מול בעלי הדירות, עד כדי כך שבעלי הדירות נאלצים להמתיק את שכר הדירה עם תמריצים כמו חניה בחינם או השכרה של כמה שבועות בחינם וזאת כדי להניע את הדיירים לחתום על הסכם השכירות.

התמריצים האטרקטיביים האלה בשוק השכירות הם תוצאה של חששות מפני הישארות הדירה ריקה לאורך זמן, הדירות השכורות נותרות בשוק יותר זמן מהרגיל, היצע הדירות השכורות הפנויות גדל וכך השוכרים מרווחים. באתר הנדל”ן זילו נכסים המוצעים להשכרה טיפס ל-33.2% בחודש יולי, לעומת חלקן של הדירות השכורות באתר שעמד על 25.4% לפני שנה ולפני שנתיים מספר הדירות השכורות באתר הנדל”ן הידוע עמד על שפל של 19.4% בלבד, כך מדווח מדור הכלכלה ב- CNN .

“בעלי הדירות נמצאים במירוץ להשיג שוכרים”, אמר כלכלן בכיר באתר זילו. האזורים שבהן מוצעות ההטבות לשוכרים הן בעיקר בערים ראלי, שרלוט, אטלנטה, נאשוויל ואוסטין. שוק השכירות בכל הערים האלה הציג עלייה משמעותית במספר הדירות השכורות הריקות. “בכנות, בכל הדירות שבדקתי היו מבצעים”, אמרה שוכרת דירה בראיון ל-CNN. אותה שוכרת קיבלה מחיר מוזל בחצי עבור חודש השכירות הראשון. שוכרים אחרים השיגו הטבה של חודש שכר דירה בחינם באריזונה.

למרות ההטבות והמבצעים האלה המגמה הכללית היא דווקא עלייה במחירי השכירות, על פי אתר הנדל”ן זילו מחירי השכירות התייקרו בכ-5% בשנתיים האחרונות. אז איך מוסבר השינוי לטובת השוכרים? בעיקר בתנופת הבנייה לדירות לשכירות ארוכת טווח.

על פי הנתונים שפורסמו, בחודש יוני הושלמה בנייתן של 60 אלף יחידות דיור ברחבי ארה”ב, גידול הגבוה ביותר לדירות בשכירות מאז 1973. תנופת הבנייה הזאת הקשתה על חלק מבעלי הדירות הקיימות להשיג שוכרים, אם המשכנתה תרד זה יהווה עוד הכבדה על אותם בעלי הדירות כאשר השוכרים הפוטנציאליים יבקשו כבר לרכוש דירה ויצאו משוק השכירות.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן