חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלמ”ס: עלייה של 3.3% ברכישות כרטיסי אשראי; ירידה של כ-5% על ביגוד והנעלה

מנתוני הלמ"ס עולה כי חלה עלייה מתונה בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי בחודשים מרץ 2023 עד מאי 2024 • ירידה משמעותית של כ-9% ברכישות מוצרי החשמל בכרטיסי אשראי

כרטיסי אשראי, ישראל | צילום: שאטרסטוק

הצריכה בכרטיסי אשראי ממשיכה לגדול אך בקצב מתון: סך כל רכישות הצרכנים בכרטיסי אשראי עלו ב-3.3%, בתקופה שבין מרץ 2023 עד מאי 2024, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (א’) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה הכי משמעותית בתקופה זו נרשמה ברכישות כרטיסי אשראי בקבוצת השירותים, מדובר בעלייה של 5.9%. בתחום המוצרים ושירותים אחרים עלייה של 4.7%, במוצרי המזון והמשקאות עלייה של 2% בלבד ברכישות בכרטיסי אשראי ואילו מוצרי תעשייה נרשמה דווקא ירידה של 3.7% ברכישות בכרטיסי אשראי בתקופה זו.

קבוצת המוצרים ושירותים אחרים מהווה 46% מסך רכישות כרטיסי האשראי בשנת 2023 וכוללת את הדלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד שירותי התחבורה, ספרים ושירותי רפואה. בכל הקבוצה חלה עלייה של 4.7% בחישוב שנתי כאשר בענף המחשבים נרשמה עלייה של 9.6% ברכישות באשראי ובענף הדלק, חשמל וגז עלייה של 1.3% בחישוב שנתי ברכישות באשראי.

קבוצת המזון והמשקאות מהווה 16% מסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, שם חלה עלייה של 2% בלבד על רכישות אוכל באשראי.  ענף השירותים מהווה 20% מסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, בקטגוריה זו נכללות הרכישות בענף הטיסות, התיירות והאירוח שהציגו עלייה של כ-16% בחישוב שנתי. עלייה ברכישות באשראי נרשם בכל ענף הפנאי והבילוי עם 17.5% יותר בחישוב שנתי, בענף שירותי ממשלה ועירייה עלייה של כ-11% ברכישות באשראי ובענף הביטוח עלייה של כ-4%.

בקבוצה מוצרי תעשייה, המהווה 18% מסך הרכישות בשנת 2023, חלה דווקא ירידה של 3.7% בחישוב שנתי במרץ – מאי 2024. מזה, בענף הרהיטים ירידה של 0.5% בחישוב שנתי, בענף הלבשה והנעלה ירידה של 4.9% בחישוב שנתי, ובענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ירידה של 9.2% בחישוב שנתי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה