חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המהלך המפתיע של פוטין מעיד על כוונותיו להמשך המלחמה עם אוקראינה

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הודח והוחלף באנדריי בלוסוב, כלכלן שכיהן כסגן ראש הממשלה הרוסי לשעבר • לפי הערכות, מינוי כלכלן חסר כל ניסיון צבאי לתפקיד כה רגיש במלחמת רוסיה-אוקראינה מעיד על כוונותיו של הנשיא פוטין לקראת המשך הלחימה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הדיח את שר ההגנה שלו סרגיי שויגו, והחליף אותו באנדריי בלוסוב, כלכלן שכיהן כסגן ראש הממשלה הרוסי לשעבר. זהו שינוי דרמטי בתפקיד משמעותי מאד במלחמה, שנתיים לאחר שפרצה בעקבות הפלישה הרוסית לשטחי אוקראינה.

ההחלטה להדיח את שר ההגנה היוצא נעשתה על רקע מעצר של אחד מאנשי הכוורת של שויגו במשרד ההגנה בחודש שעבר, בחשד לשחיתות. למרות ההדחה, שויגו יישאר “חלק משפיע” בממשל של פוטין, ויכהן כמזכיר מועצת הביטחון של רוסיה.

למרות הניסיון של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב להמעיט בחילופי השרים במשרד ההגנה (“בלוסוב נבחר כדי להבטיח שמשרד ההגנה יהיה פתוח לחדשנות”), לפי הערכות זהו מהלך שמעיד על כוונותיו של הנשיא ולדימיר פוטין לקראת המשך הלחימה של רוסיה בשכנתה האוקראינית.

שר ההגנה הנכנס, אנדריי בלוסוב | צילום: רויטרס

בתקופה הקרובה מתכננת רוסיה להגדיל את תקציב הביטחון, כך שיהווה כ-30% מסך ההוצאות הממשלתיות השנתיות. רוסיה צמאה להצלחות בשדה הקרב ומתכוננת להרחיב את התעשייה הביטחונית המקומית לשם כך. “פוטין צריך לעבור לכלכלת מלחמה והוצאות צבאיות יעילות, ואנדריי בלוסוב הוא אחד מהפקידים הכלכליים המהימנים ביותר שלו” אמר בן נובל, פרופסור-חבר לפוליטיקה רוסית באוני’ קולג’ בלונדון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

לפי הערכות, המינוי המפתיע של הקרמלין מעיד על הכנותיה של רוסיה למלחמה ארוכת שנים נגד אוקראינה, שבה האיזון באספקת ובייצור הנשק עשוי לקבוע ידה של מי תהיה העליונה בסיום הקרבות. לפי נובל, פוטין חותר לעימות ארוך ומורכב עם המערב.

מקור שצוטט באתר חדשות רוסי בשם The Bell, אמר כי “הקרמלין מתכונן בעקביות למלחמה ממושכת עם אוקראינה, ולכן העמיד כלכלן אזרחי מוכשר בראש משרד הביטחון”. יצוין כי בלוסוב מונה לתפקיד מבלי שיש לו רקע צבאי או עבר כלשהו במנגנוני שירותי הביטחון ברוסיה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה