חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחצית הראשונה של השנה: ירידה של 75% בתיירות הנכנסת וב-66% ביציאות ישראלים מהארץ

מנתוני הלמ"ס עולה כי רק 96.5 אלף תיירים הגיעו ארצה בחודש יוני ורק כחצי מיליון תיירים הגיעו ארצה במחצית השנה הראשונה • שיפור משמעותי נרשם ביציאות ישראלים מהארץ: בחודש יוני יצאו 757 אלף, לעומת 979 אלף ביוני אשתקד

נתב"ג | צילום: שאטרסטוק

בחודש יוני נרשמו 96.5 אלף כניסות תיירים לארץ ועוד 1,200 מבקרי יום. במחצית הראשונה של השנה נרשמו מעט יותר מחצי מיליון כניסות תיירים (501.1 אלף), לעומת 2.1 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מסקירת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) המתפרסמת היום (חמישי) בעניין כניסות ויציאות מהארץ בחודש יוני ולסיכום המחצית הראשונה של השנה.

למרות הירידה ב-75% בתיירות לארץ, עדיין מדובר בשיפור במגמה, לעומת שלושת חודשי המלחמה הראשונים: מניתוח המגמה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, אפריל – יוני, נרשמה עליה של 3.7% בממוצע מדי חודש. בשלושת החודשים שקדמו להם נרשמה עליה של 3% בממוצע מדי חודש.

מנתוני הלמ”ס עולה ששיפור משמעותי יותר נרשם ביציאות ישראלים מהארץ: ביוני השנה נרשמו 757.5 אלף יציאות של ישראלים מהארץ, לעומת 979.4 אלף בחודש יוני אשתקד.

תורים בנתב”ג | צילום: שאטרסטוק

בששת החודשים הראשונים של השנה נרשמו כ-3 מיליון יציאות של ישראלים את הארץ, לעומת כ-4.5 מיליון אשתקד – ירידה של כ-66%. מספר יציאות הישראלים כולל כמובן יציאות של אזרחים ישראליים המתגוררים בחו”ל ומגיעים לביקורי מולדת וגם תושבי חו”ל שבאו לשירות מילואים בשל המלחמה.

מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות, עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, אפריל – יוני, היו 583.3 אלף יציאות של ישראלים לחו”ל בטיסות, בממוצע לחודש – עלייה של כ-25% לעומת שלושת החודשים הקודמים, בהם הממוצע היה 439 אלף.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה